جی‌تی‌تایر

براساس تحقیقات انجام‌شده توسط Highways England که در ورزشگاه‌های فوتبال از بین تماشاچیان انجام داده است، از هر 6 راننده فقط یک نفر به خاطر داشته تایرهای خود را قبل از حرکت برای سفرهای طولانی بررسی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس تحقیقات انجام‌شده توسط Highways England که در ورزشگاه‌های فوتبال از بین تماشاچیان انجام داده است، از هر 6 راننده فقط یک نفر به خاطر داشته تایرهای خود را قبل از حرکت برای سفرهای طولانی بررسی کند. زیرا از هر 5 خرابی در بزرگراه‌ها یک مورد ناشی از فرسوده شدن یا کم بودن باد تایرهاست و تقریبا یک‌سوم رانندگان اعتراف کردند از فشار تایر اطمینان ندارند.
دیو هارفورد، افسر راهنمایی و رانندگی در بزرگراه‌های انگلستان که در اتوبان‌های M5، M42 ، M50 و سایر مسیرهای اصلی گشت می‌زند، می‌گوید: «می‌خواهیم همه با خیال راحت به مقصد برسند و آخرین چیزی که هر هوادار فوتبال می‌خواهد این است که شروع بازی را از دست ندهد. اگر تایرهای شما به طور صحیح باد نشده یا در وضعیت نامناسب قرار داشته باشند، احتمال خرابی یا ترکیدگی آنها بیشتر است. فقط چند دقیقه طول می‌کشد که قبل از حرکت فشار تایرهای خود را بررسی کنید این اقدام در طولانی‌مدت می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. بنابراین قبل از عزیمت برای هواداری از تیم محبوبتان قبل از حرکت حتما وسیله‌نقلیه خود را بررسی کنید.» اجرای این توصیه‌های از سوی گشت بزرگراه‌های انگلستان ساده است.
فشار تایر، عمق آج و سن تایر از جمله مواردی هستند که باید قبل از حرکت در یک سفر طولانی بررسی کنید. مراقب بریدگی یا ساییدگی در تمام طول تایر باشید و دیوار کناری را نیز فراموش نکنید.
دیو افزود: «اگرچه محدودیت قانونی برای عمق آج تایر 1.6 میلی‌متر است، اما توصیه می‌کنیم اجازه ندهید آنقدر کم شود. تعویض تایر در 2میلی‌متر طی تابستان و 3 میلی‌متر در زمستان یک توصیه عاقلانه است و عملکرد کلی تایر را در هر شرایطی حفظ می‌کند. برای بررسی فشار باد تایر می‌توانید از قسمت‌های جانبی ایستگاه‌های سوخت‌رسانی و پمپ‌بنزین که دارای دستگاه تست هوا برای بررسی و باد کردن فشار تایر هستند، استفاده کنید.
اگر توسط پلیس انگلستان متوقف شوید و تایرهای غیرمجازی داشته باشید، باید 2500 پوند جریمه بپردازید و 3 امتیاز مجازات برای هر تایر دریافت ‌می‌کنید. رانندگان همچنین باید چند دقیقه وقت بگذارند تا سفرهای خود را از قبل برنامه‌ریزی و بررسی کنند که راهسازی در مسیر آنها اعلام نشده است. به‌روزرسانی جریان ترافیک از وب‌سایت Traffic England قابل مشاهده است. البته در میانه سفر اگر مجبور به توقف شده باشید و یا احساس کنید در خطر هستید؛ باید داخل خودرو بمانید، کمربند ایمنی را ببندید، چراغ‌های خطر را روشن کنید و بلافاصله با ۹۹۹ تماس بگیرید.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =