توررایدر

خودروسازی بنز طی چند روز گذشته از طراحی اتوبوس جدید ویژه بازار آمریکای‌شمالی خبر داده است. این اتوبوس به‌گونه‌ای طراحی شده که ویژگی‌هایی از خودروهای مورد علاقه‌ آمریکایی‌ها را در خود جای داده باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروسازی بنز طی چند روز گذشته از طراحی اتوبوس جدید ویژه بازار آمریکای‌شمالی خبر داده است. این اتوبوس به‌گونه‌ای طراحی شده که ویژگی‌هایی از خودروهای مورد علاقه‌ آمریکایی‌ها را در خود جای داده باشد. در حال حاضر قرار است این اتوبوس با برخورداری از دو تریم وارد بازار شود و حتی موتور به کاررفته در آن نیز، موتوری است که ویژه این بازار طراحی شده و در سال‌های اخیر نیز در این بازار مورد استقبال قرار گرفته است.
سقف پانوراما؛ برای سفری رویایی
در داخل، مرسدس‌بنز فضای بسیار مناسبی را برای مسافران فراهم کرده است؛ به ویژه در مدل پریمیوم که محفظه سرنشین آن 6سانتی‌متر در مقایسه با بیزینس بیشتر است. در نسخه پریمیوم این اتوبوس، امکان نصب سقف شیشه‌ای موسوم به top sky panorama فراهم شده تا مسافران بتوانند سفری رویایی را تجربه کنند. در سفرهای شبانه، نوارهای LED زیر قفسه‌های چمدان‌ها و طاقچه‌های پنجره محیط را روشن می‌کند. صندلی‌های مورداستفاده نیز در یکی از زیرمجموعه‌های مرسدس‌بنز تولید شده که بزرگ‌ترین تولیدکننده صندلی‌های در اروپا شناخته می‌شود. توررایدر بیزینس مجهز به صندلی‌های راحت مرسدس‌بنز به نام Travel Star Eco است. مدل پریمیوم نیز از صندلی‌های درجه یک به شکل صندلی‌های Travel Star Xtra با روکش تزئینی Luxline بهره می‌برد. تولیدکنندگان این صندلی‌ها به طور معمول می‌توانند از پارچه‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و دوخت‌های تزیینی استفاده کنند و خریداران نیز این امکان را دارند از این طرح‌ها بهره ببرند. درنهایت در فضای داخلی این اتوبوس سوکت‌های USB دوگانه مرکز در زیر هر یک از صندلی‌های دونفره و سوکت‌های 110ولتی برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی تعبیه شده است.


«تورراید»؛ اتوبوس 13.7 متری مرسدس‌بنز
تورراید جدید به طور اختصاص برای آمریکای‌شمالی طراحی شده است. این اتوبوس از طول 13.72 متر برخوردار است و در دو مدل ارائه می‌شود؛ تورراید بیزینس و تورراید پریمیوم. مرسدس‌بنز مدعی است مدل بیزینس را برای برآورده‌ کردن نیازهای پیچیده طراحی کرده، این در حالی است که مدل پریمیوم به‌گفته این خودروسازی یک مدل لوکس بوده و تمام انتظارات را در بالاترین سطح تامین می‌کند. این کامیون با برخورداری از یک قاب مشبک کرومی که در میان آن‌ ستاره دایملر دیده می‌شود، حتی از فاصله دور هم به عنوان یک محصول دایملر قابل‌شناسایی است. در مدل بیزینس چراغ‌های گنبدی جداگانه‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در حالی که مدل بیزینس آن از چراغ‌های LED یکپارچه برخوردار است. در قسمت عقب پریمیوم یک پنجره ذوزنقه‌ای با آرم مرسدس‌بنز دیده می‌شود اما مدل بیزینس دارای یک پنل کاور مشکی به شکل V با ناهمواری‌هایی است که ظاهر آن را شبیه خودروهای عضلانی آمریکایی می‌کند. توررایدر در واقع ترکیبی از ظاهر و عملکرد است: خودرو از نظر آیرودینامیکی بهبود یافته تا مصرف سوخت را کاهش دهد.


هماهنگی موتور Om 471 بنز با گیربکس اتوماتیک Allison

در قلب این خودرو از سیستم محرکه‌ بنز استفاده شده است که به طور اختصاصی در اتوبوس‌های آمریکای‌شمالی به کار می‌رود؛ OM 471 موتور 6 سیلندر خطی که هزاران بار خود را ثابت کرده است. این موتور با حجم 12.8 لیتر، 450 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن 2300نیوتون‌متر است. این اتوبوس از یک بسته فناوری شامل تزریق مستقیم و سیستم تزریق منحصربه‌فرد انعطاف‌پذیر با فشار بالا، خنک‌کننده هوا با شارژر و همچنین گردش مجدد گازهای خروجی و کاهش کاتالیزوری انتخابی نیز بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت این موتور از بهره‌وری سوخت، شتاب قدرتمند و قابلیت اطمینان برخوردار است. انتقال نیرو توسط گیربکس اتوماتیک Allison WTB 500R انجام می‌شود.


ایمنی در مانور و مسیرهای تنگ

رانندگان در سیستم حمل‌ونقل عمومی با مسئولیت بزرگی که برعهده دارند، همیشه در اولویت طراحی اتوبوس‌ها هستند. هر دو اتوبوس مرسدس‌بنز طراحی ارگونومیک مثال‌زدنی دارند و عملکردهای عملی و ابتکاری متعددی را ارئه می‌دهند. با این حال هر دو کابین از نظر طراحی و ساختار و تجهیزات متفاوت از یکدیگر هستند. در سمت چپ کابین، دستگیره ترمزدستی الکترونیکی استاندارد تعبیه شده است که هندلینگ ساده را با ایمنی بالا ترکیب می‌کند. راننده این امکان را دارد که درهای محفظه‌های چمدان را به طور جداگانه با استفاده از یک سوئیچ قفل کند. سیستم‌های پیشگام کمکی برای کاهش تصادفات ازجمله نقاط قوت مرسدس‌بنز توررایدر است. دید همه‌جانبه هنگام مانور و در مکان‌های تنگ توسط یک دوربین 360 درجه فراهم می‌شود. توررایدر با استفاده از چراغ‌های استاندارد Docking هنگام دنده عقب رفتن در تاریکی از رانندگان خود پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =