کد خبر: 237806
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
کامیون Tevva

اولین کامیون برقی 7.5 تنی با طراحی بریتانیا که برای تولید انبوه در این کشور در نظر گرفته شده توسط سازنده آن Tevva رونمایی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،اولین کامیون برقی 7.5 تنی با طراحی بریتانیا که برای تولید انبوه در این کشور در نظر گرفته شده توسط سازنده آن Tevva رونمایی شد. ارزش بازار جهانی کامیون‌های الکتریکی در سال 2020 به 1.15 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2027 به 14.19 میلیارد دلار افزایش یابد. کامیون Tevva برای رفع نیاز فوری صنعت به الکتریکی‌سازی ناوگان طراحی شده است. بریتانیا و اروپا متعهد شده‌اند تا سال 2050 آلایندگی خالص را به صفر برسانند و در کنار آن ممنوعیت پیشنهادی برای فروش همه وسایل نقلیه آلاینده تا سال 2035 را اعلام کنند. Tevva به منظور الکتریکی‌سازی ناوگان بریتانیا و دستیابی به هوای پاک تا سال 2050 روی تولید کامیون‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده تا ناوگان این شرکت را هر چه سریع‌تر از مدل‌های فسیلی نجات ببخشد. این بخشی از ابتکاری است که تاکنون ده‌های میلیون پوند در بریتانیا سرمایه‌گذاری جذب کرده و به حمایت از اقتصاد و پیشبرد انقلاب خودروهای الکتریکی بریتانیا کمک می‌کند.
تولید کامیون Tevva بعد از 350هزار کیلومتر آزمایش
انتظار می‌رود این کارخانه تا سال 2033 به تولید سالانه 3هزار کامیون برسد. کامیون Tevva نشان‌دهنده اوج هفت سال توسعه مهندسی و آموخته‌های جمع‌آوری‌شده از بیش از 200 هزار مایل (350 هزار کیلومتر) آزمایشات درون ناوگانی است. تولید کامیون Tevva قرار است در جولای 2022 با تحویل در سه ماهه سوم 2023 آغاز شود. کامیون Tevva می‌تواند تا بیش از دو تن بار را با وزن ناخالص خودرو 7.5 تن حمل کند. هزینه کل مالکیت این خودرو با مدل‌های دیزلی قابل مقایسه نیست.

ایجاد یک‌هزار موقعیت شغلی در 2 سال با تولید Tevva
این کامیون که توسط تیمی به رهبری کن اسکات، مدیر مهندسی سابق بنتلی و الکساندر دنیس و دیل گرور، طراح ارشد سابق جگوار لندرور طراحی شده است، در یک مرکز کاملا جدید در یکی از شهرهای نزدیک لندن ساخته خواهد شد تا به مرکز لندن و اروپا نزدیک است. کارخانه تولیدی 11هزار مترمربعی که کمی بزرگتر از مساحت داخل پیست دو المپیک است، قرار است در 24 ماه آینده یک‌هزار شغل ماهر در زمینه مکانیک، نرم‌افزار، مهندسی و تولید ایجاد کند و به 60 شغل ایجاد شده در امسال اضافه شود. آشر بنت، بنیانگذار و مدیرعامل Tevva گفت: «فناوری در بخش خودروهای تجاری به سرعت در حال دگرگونی است و به سمتی پیش می‌رود که ناوگان را ایمن‌تر، سبزتر و کاملا کارآمدتر می‌کند. این مسیری است که Tevva نیز خود را با آن هماهنگ کرده است.»

ارتقای برد کامیون الکتریکی Tevva با سیستم REX
برای مدیران ناوگانی که نگران برد هستند، کامیون Tevva فناوری منحصر به فرد گسترش برد را با راه‌حل‌ REX خود ارائه می‌دهد. کامیون‌ Tevva بردی تا 160 مایل (250 کیلومتر) را با استفاده از موتور الکتریکی و باتری خالص ارائه می‌دهد. این کامیون از یک فناوری توسعه‌دهنده برد با نام REX بهره می‌برد که در صورت استفاده از آن برد این کامیون تا 310 مایل (500 کیلومتر) در صورت استفاده از سوخت هیدروژنی ارتقا می‌یابد. این سیستم در کامیون‌های Tevva برای تحویل در سال 2023 در دسترس است. سلول‌های سوختی هیدروژنی فشرده آن باتری را در حال حرکت شارژ می‌کنند و به کامیون‌های Tevva با فناوری‌ REX یکپارچه اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری کار کند و چرخه‌های کاری بیشتری داشته و بارهای سنگین‌تری را حمل کند.

استفاده از فناوری‌های آینده‌نگرانه برای کاهش هزینه‌ها

پیشرفت‌های فنی آینده‌نگرانه که پیش از این مورد آزمایش قرار گرفتند، در این کامیون‌ به‌کاررفته‌اند و Tevva را قادر می‌سازد در یک ساعت به طور کامل شارژ شود، امکانات و فناوری‌هایی برای این خودروها در نظر گرفته شده که در صورت استفاده از آن‌ها در دو شیفت، به کاهش هزینه کل مالکیت و در عین حال بهبود ایمنی عابران پیاده، بهبود کیفیت هوای شهر و کاهش انتشار C02 کمک خواهند کرد. با حذف موانع معمولی برای پذیرش خودروهای الکتریکی تجاری، کامیون Tevva نقشی کلیدی در کمک به بریتانیا برای دستیابی به اهداف سیاست بلندپروازانه و ایجاد مزیت رقابتی جدید در صحنه جهانی ایفا خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود برنامه بریتانیا تا پایان سال 2030، انتشار جهانی CO2 را 10میلیون تن کاهش دهد که معادل خروج یک‌میلیون خودرو از جاده‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =