نمایشگاه خودرو تهران

شرکت‌هایی که پیش از این واردکننده خودرو بودند، پس از چهارساله شدن ممنوعیت واردات به بحث تولید ورود کرده‌اند و به مونتاژ مدل‌هایی روی آورده‌اند که بازار طالب آن استچهارمین دوره نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران قرار است پس از ۳ سال غیبت به دلیل شیوع ویروس کرونا سرانجام از ۲۶ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در محل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود. این نمایشگاه پس از ۱۱ سال وقفه، در سال ۱۳۹۵ یعنی نخستین سال پس از حصول توافق برجام، در سایت جدید نمایشگاهی شهر آفتاب گشایش یافت که پرشور از همیشه بود و با استقبال گستر

چهارمین دوره نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران قرار است پس از ۳ سال غیبت به دلیل شیوع ویروس کرونا سرانجام از ۲۶ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در محل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

این نمایشگاه پس از ۱۱ سال وقفه، در سال ۱۳۹۵ یعنی نخستین سال پس از حصول توافق برجام، در سایت جدید نمایشگاهی شهر آفتاب گشایش یافت که پرشور از همیشه بود و با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و شرکت‌های فعال در حوزه تولید و واردات خودرو و صنایع جانبی مواجه شد.

به گزارش «اخبار خودرو» ، این نمایشگاه که بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویداد خودرویی کشور به حساب می‌آمد، تا دوره سوم و به رسم هر سال در ماه‌های پایانی و فصل سرد زمستان برگزار شد، اما با نزدیک شدن به موعد برگزاری چهارمین دوره آن در سال ۱۳۹۸، پاندمی ویروس کرونا در کنار وضع تحریم‌های سنگین علیه صنعت خودرو ایران و خروج شرکای خارجی مانع از اوج‌گیری این نمایشگاه پرطرفدار شد تا نمایشگاه خودرو تهران در انتظار بهبود اوضاع به خوابی کوتاه برود. حال اما چهارمین دوره نمایشگاه خودرو شهرآفتاب با توجه به شروع مجدد روند برگزاری نمایشگاه‌ها در سراسر کشور و با رعایت پروتکل‌ها، رویدادی استراتژیک خواهد بود تا زمستان صنعت خودرو ایران با حضور مردم و شرکت‌ها، بار دیگر در این گردهمایی بزرگ گرم شود.

چشم‌انداز حضور خودروسازان دولتی و خصوصی

همان‌طور که انتظار می‌رود، گروه صنعتی ایران‌خودرو به همراه زیرمجموعه‌های سواری‌ساز و تجاری‌ساز خود همچون ایران‌خودرو دیزل به نمایشگاه خواهد آمد تا محصولاتی همچون تارا اتوماتیک، ایکوکراس، راناپلاس شش‌دنده سقف شیشه‌ای، پیکاپ جدید فوتون و کشنده جدید ایران‌خودرو دیزل را به نمایش بگذارد.

گروه خودروسازی سایپا به همراه زیرمجموعه‌های سواری‌سازش همچون پارس‌خودرو و زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز همچون زامیاد و سایپادیزل در نمایشگاه خواهند بود و محصولاتی همچون شاهین اتومات، کراس‌اوور آریا، هاچ‌بک اطلس و... را به نمایش خواهند گذاشت.

از بخش خصوصی نیز گروه بهمن به همراه زیرمجموعه سواری‌ساز خود یعنی بهمن‌موتور و زیرمجموعه‌های تجاری‌سازش یعنی بهمن‌دیزل و سیباموتور، محصولات سواری همچون دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و رسپکت را به همراه محصولات باری و مسافری شیلر و کامیونت فورس را به نمایشگاه خواهند آورد.

مدیران‌خودرو نیز ازجمله خودروسازان بخش خصوصی است که در نمایشگاه سری پرو محصولات خود همچون ایکس۲۲ پرو، تیگو۷ پرو، تیگو۸ پرو را به همراه آریزو۵ جدید به نمایش خواهد گذاشت. دیگر خودروساز کرمانی یعنی کرمان‌موتور نیز با محصولاتی همچون اس۵ نیو و کی۷ در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

ویراژ پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها

پس از این نام‌ها، برندهای دیگر اعم از سواری‌ساز و تجاری‌ساز برای حضور در نمایشگاه صف‌آرایی کرده‌اند که از آن میان می‌توان به آمیکو با پیکاپ آسنا اتوماتیک و مکث‌موتور با پیکاپ کلوت اشاره کرد.

ایلیا موتورز هم که هنوز در حالی سهم‌خواهی از بازار برای شاسی‌بلند دودیفرنسیل دایون وی۵ است، گفته می‌شود در نمایشگاه حاضر خواهد شد.

درواقع شرکت‌هایی مانند ایلیا موتورز که پیش از این واردکننده خودرو بودند، پس از چهارساله شدن ممنوعیت واردات به بحث تولید ورود کرده‌اند و به مونتاژ مدل‌هایی روی آورده‌اند که بازار طالب آن است.

سروش‌دیزل مبنا با محصولات یواز، شرکت آرین‌دیزل پایا با خودروهای سبک تجاری، کامیونت، ون و مینی‌بوس شرکت جک، سیف‌خودرو با محصولات اس‌.دبلیو.ام، خودروسازی فردا با اس‌ایکس۵ و ۵۱۱ و دیگر شرکت‌های مونتاژکننده خودرو با محصولات مختلف احتمالا در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. احتمال حضور تجاری‌سازانی همچون دیمادیزل، آریادیزل و پیلسان نیز به‌ترتیب با محصولاتی همچون کشنده دیما اچ‌تی۴۹۰، سی‌اندسی و سیتراک سی۷ بالاست.

در عرصه خودروهای بزرگ مسافری نیز حضور عقاب‌افشان، محتمل است. درمجموع دست نمایشگاه چهارم از محصولات جدید خالی نخواهد بود و به‌ویژه حضور خودروهای ملی جدید که مبتنی بر مگاپلت‌فرم‌های جدید خودروسازان هستند و نیز خودروهای چینی مونتاژ داخل پرنگ خواهد بود.

خودروهایی که هرگز نیامدند

آخرین دوره نمایشگاه پر از محصولاتی بود که به‌رغم رونمایی هرگز به ایران نیامدند؛ از انواع خودروهای چینی ایران‌خودرو و سایپا گرفته تا خودروهای چینی معرفی‌شده از سوی بخش خصوصی و حتی وارداتی‌ها.

مدل‌هایی از برندهای برلیانس، چانگان، هایما، بوگوارد، بی‌وای‌دی، اف‌ای‌دبلیو، لیفان، جیلی، زوتی، فولکس‌واگن، سیتروئن، پژو، ام‌جی، رنو و... . اما امیدواریم خودروهایی که در نمایشگاه امسال معرفی می‌شوند پا به خیابان‌ها و جاده‌های کشور بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =