کد خبر: 237906
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

قیمت تمام‌شده در صنعت خودرو بالاست. عواملی مانند هزینه مالی یعنی تسهیلات با سود زیاد و جرایم، نیروی مازاد، فعالیت‌های غیرتخصصی و... بر قیمت تمام‌شده تولید اثرگذارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس هیات تحقیق‌وتفحص از صنعت خودرو مجلس درباره فعالیت شرکت‌های خودروسازی در حوزه‌های غیرتخصصی گفت: «قیمت تمام‌شده در صنعت خودرو بالاست. عواملی مانند هزینه مالی یعنی تسهیلات با سود زیاد و جرایم، نیروی مازاد، فعالیت‌های غیرتخصصی و... بر قیمت تمام‌شده تولید اثرگذارند.»
علی‌اکبر کریمی افزود: «فعالیت‌های غیرتخصصی خودروسازان موجب شده است اموال و دارایی این شرکت‌ها در سایر فعالیت‌ها متمرکز شود، حتی برخی از این فعالیت‌ها زیان‌ده نیز هستند.»
وی ادامه داد: «انتظار می‌رود فعالیت‌های غیرتخصصی در شرکت‌های خودروسازی حذف شود و خودروسازان تمام توان مالی و سرمایه خود را به صنعت خودرو معطوف کنند.»
کریمی تصریح کرد: «تفاوت قیمت خودرو در بازار درمقایسه با بهای کارخانه‌ای آن، برای مردم قابل‌پذیرش نیست زیرا اختلاف بسیاری میان نرخ کارخانه و بازار دیده می‌شود. این موضوع دو اثر منفی دارد؛ نخست آنکه خودروسازان ادعا می‌کنند تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنان زیان‌ده است و دوم آنکه مصرف‌کننده ناچار است خودرو را با قیمت‌های بالا از بازار
خریداری کند.»
کریمی با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار رانت است و نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود، اضافه کرد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید با به‌کارگیری راهکارها، ابزارها و سیاست‌گزاری‌های مناسب، اختلاف قیمت خودرو کارخانه و بازار را به حداقل رسانده و صفر کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =