باتری خودروهای الکتریکی

به‌جای شارژ سریع باتری راه‌حل‌های تعویض باتری شارژشده به‌جای باتری خالی جایگزین مناسب‌تری است.

به گزارش «اخبار خودرو»،سرعت شارژ محدود و در دسترس نبودن ایستگاه‌های شارژ جزو موانع اصلی در پذیرش خودروهای برقی عنوان شده است. درحال حاضر ایستگاه‌های شارژ سریع از محبوب‌ترین راه‌ها برای شارژ باتری خودروها محسوب می‌شوند که به‌دلیل محدودیت‌ها هنوز گسترش پیدا نکرده‌اند. طبق تحلیل جدیدی که Lux Research به‌عنوان ارائه‌دهنده پیشرو خدمات مشاوره نوآوری و تحقیقاتی مبتنی برفناوری ارائه کرده، نیازهای برقی اضافه مانند افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی می‌تواند فشار به‌شبکه برق را افزایش دهد و سبب تجدید نظر در راه‌حل‌هایی شود که درگذشته با شکست مواجه شده است. یکی از این راه‌حل‌ها بحث تعویض باتری است که تقریبا یک دهه قبل شکست خورده بود.
گزارش جدید لوکس با عنوان «مقایسه هزینه تعویض باتری و شارژ سریع وسایل نقلیه الکتریکی» به‌مقایسه و تجزیه و تحلیل هزینه‌های استقرار زیرساخت تعویض باتری برای پشتیبانی از تاکسی‌های الکتریکی در شهرها می‌پردازد. همچنین این گزارش بینش تازه‌ای را درخصوص چگونگی تعویض باتری و استفاده از آن به‌عنوان یک جایگزین شارژ ارائه می‌دهد. لوکس به‌این منظور مدلی را برای انجام تحلیل هزینه زیرساخت‌های پشتیبانی از ناوگان تاکسی‌های الکتریکی در دو کشور بریتانیا و چین توسعه داد و از آن استفاده کرد. کریستوفر رابینسون، مدیر تحقیقات لوکس‌ریسرچ و نویسنده اصلی این گزارش توضیح داد: «به‌جای شارژ سریع باتری راه‌حل‌های تعویض باتری شارژشده به‌جای باتری خالی جایگزین مناسب‌تری است.» وی ادامه داد: «تعویض باتری می‌تواند دو چالش اصلی را با شارژ سریع برطرف کند؛ باتری‌های خالی شده را به‌آرامی شارژ می‌کند تا از ضربه به‌شبکه و تخریب باتری جلوگیری کند و همچنین امکان افزایش برد را در خودروهای الکتریکی فراهم می‌کند.»
با استفاده از مدل توسعه‌یافته توسط تحلیلگران لوکس این گزارش چندین نتیجه به‌همراه دارد: 1-هزینه تعویض باتری برای پایین‌ نگه داشتن هزینه‌های هرگونه زیرساختی بسیار مهم است. 2-شارژ سریع‌تر زمان خاموشی تاکسی را به‌حداقل می‌رساند، اما سرعت تخریب باتری را افزایش می‌دهد. 3-فاکتورگیری درتعویض باتری به‌دلیل شارژ سریع‌تر، شارژ 50 کیلوواتی را به‌عنوان ارزان‌ترین نوع شارژ معرفی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =