کد خبر: 237992
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

درحال‌حاضر هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم، ولی بعد از آن‌که نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به این‌که بیشتر خریدها دولتی بودند، دیگر صادراتی به ارمنستان نداریم.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در مورد صادرات خودرو به این کشور گفت: «درحال‌حاضر هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم، ولی بعد از آن‌که نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به این‌که بیشتر خریدها دولتی بودند، دیگر صادراتی به ارمنستان نداریم.» هرویک یاری‌جانیان افزود: «سال 99 و 1400 هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداشتیم. البته یک شرکت ارمنی برای خرید 100 دستگاه نیسان وانت مذاکراتی داشت، اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریبا منتفی شد. زیرا قیمت‌ چینی‌ها الان به‌مراتب از محصولات ما کمتر است.» وی ادامه داد: «درحال‌حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور به شمار می‌رود. میزان صادرات کالاهای ما به ارمنستان طی هفت‌ماه سال تقریبا بالغ‌بر 200میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60درصد رشد داشته است.» این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: «واردات ما هم از ارمنستان در هفت‌ماهه سال 15میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 50درصد رشد داشته است.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    انصراف شرکت ارمنی از خرید نیسان‌وانت‌های ایرانی................!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ ....جای تعجب و علامت سِِوال است که این 50 ساله ها چطور تاکنون در خارج از کشور مشتری داشته اند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =