مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس

بسیاری‌از خودروهای موسسات کرایه در رده خودروهای لوکس و میلیاردی قرار دارند و برای تشریفات مناسب هستند. این خودروها بیشتر برای برگزاری مجالس باشکوه و مجلل، استقبال از مقامات و مهمان‌های خارجی، مراسم‌های عروسی، مهمانی‌های پرزرق‌وبرق، قرارهای کاری و تجاری و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت خودرو زیرمجموعه‌های گوناگونی دارد. یکی از این موارد که در سطح بین‌المللی رواج گسترده‌ای یافته، کرایه خودرو است. قدمت این فعالیت بسیار پول‌ساز به 106 سال پیش برمی‌گردد و با کرایه 10 سنتی در آمریکا کلید خورد اما امروزه این صنعت رشد و پیشرفت چشمگیری کرده است. در ایران نیز از دهه 80 خورشیدی کرایه خودرو دربست (با راننده و بدون راننده) آغاز شد و تا امروز توسعه یافته است.

خدمات متفاوت
بسیاری‌از خودروهای موسسات کرایه در رده خودروهای لوکس و میلیاردی قرار دارند و برای تشریفات مناسب هستند. این خودروها بیشتر برای برگزاری مجالس باشکوه و مجلل، استقبال از مقامات و مهمان‌های خارجی، مراسم‌های عروسی، مهمانی‌های پرزرق‌وبرق، قرارهای کاری و تجاری و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکنون می‌توان از بسیاری از این شرکت‌ها خودرویی را در یک شهر کرایه کرد و در شهر دیگر و پس از انقضای مدت اجاره تحویل داد. حتی کسانی که به اصطلاح ماشین‌باز هستند ولی توانایی خرید خودروهای لوکس را ندارند، این امکان برایشان فراهم است تا با اجاره یک خودرو مدل بالا و باکیفیت از رانندگی با آن لذت ببرند و حسرت به دل نمانند!
آقای متولی، مدیر یکی از موسسات کرایه خودرو تهران که 14 سال سابقه فعالیت دارد به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «خدمات موسسه ما و موسسات مشابه مخصوص کسانی است که به این خودروها و خدمات همراه آن نیاز دارند. عمده فعالیت ما شامل دو بخش می‌شود: 1- مراسم خانوادگی و مسافرت (گردشگری، طبیعت‌گردی و...) 2- ارائه خدمات تشریفاتی به سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و هتل‌ها برای میزبانی مهمانان خاص و نظایر آن. روال کار هم مشخص است؛ شرکت با کرایه دادن خودروهای لاکچری و لوکس به ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، بانک‌ها، نهادهای عمومی و هتل‌ها خدمات می‌دهد. اجاره برای خودرو عروس و سایر خدمات به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه و سالانه است که البته استفاده در مدت طولانی مشمول تخفیفات هم می‌شود. حتی می‌توان از این خودروها به‌عنوان سرویس مدیران نیز استفاده کرد.»
وی در مورد کرایه خودرو توسط افراد برای عروسی افزود: «خودرو عروس به صورت بدون راننده و با راننده در دسترس است و محدودیتی در این خصوص نداریم. درخواست‌کننده بنا به سلیقه‌اش خودرو، رنگ و مدل آن را اعلام می‌کند تا در اسرع وقت خودرو آماده و اعزام شود. هزینه اجاره خودرو عروس برای 15ساعت از ساعت 9صبح تا 12 شب است. در صورت خارج شدن از محدوده شهری تهران هزینه خروجی نیز دریافت می‌شود. در صورت اجاره خودرو عروس با راننده، نیازی به ارائه چک ضمانت نیست و مسئولیت خودرو بر عهده راننده این مجموعه خواهد بود. هتل‌ها، موسسات توریستی و گردشگری، شرکت‌های تجاری خصوصی و دولتی و همچنین مسافران خارجی و داخلی فرودگاه‌ها از مشتریان دائمی ما و سایر شرکت‌های کرایه‌دهنده خودرو هستند.»

شرایط مساعد نیست
وضعیت نامطلوب اقتصادی مانند سایر صنوف بر این حرفه هم تاثیر گذاشته است. علاوه بر آن شرایط کرونایی هم مزید بر علت شده و حجم فعالیت آنها را ‌کم کرده است. متولی در این باره گفت: «عمده مشتریان ما از قشر متوسط به بالای جامعه هستند که شرایط مالی برای برخورداری از چنین امکاناتی را دارند. تحریم‌ها تاثیر منفی چشمگیری بر این کار گذاشته است. سابق بر این مراودات بازرگانی با سایر کشورها برقرار بود و شرکت‌های زیادی از ما خودرو می‌خواستند. ولی بعد از شدت گرفتن تحریم‌ها ارتباطات تجاری کم یا قطع شده است و مثل قبل نیست. بیماری کرونا هم خیلی تاثیر داشت؛ حتی چند نفر از پرسنل ما هم مبتلا شدند. کم شدن مراسم‌ها، مجالس عروسی و... از تبعات آن است. قشر متوسط که برای یک شب خودرو کرایه می‌کردند کلا از برگزاری مراسم صرف‌نظر کردند.»
ضمانت‌های لازم برای کرایه خودرو شامل یک فقره چک یا وجه نقد، سند ملکی یا تحویل یک خودرو ساخت داخل است که باید به امانت گذاشته شود. اگر خودرو با راننده کرایه شود، نیازی به ضمانت نیست و مسئولیت خودرو با راننده است. مبلغ ودیعه نقدی معمولا بین 5 تا 25درصد ارزش واقعی خودرو است. نرخ کرایه خودرو هم از ساعتی 12هزار تا 80هزار تومان متغیر است. خودرو تشریفاتی خاص نیز از ساعتی 100 هزار تومان تا 4 میلیون تومان ( بسته به نوع و مدل خودرو) متفاوت است.

اجاره خودرو چه کاربردی دارد ؟
شاید قصد سفر دسته جمعی با خانواده یا دوستانتان را دارید اما به دلیل کمبود وسیله نقلیه شخصی بخواهید یک خودرو بدون راننده در اختیار داشته باشید.
ممکن است خودرو شخصی شما به‌دلیل خرابی غیرقابل استفاده شده و تا زمان تعمیر آن قصد اجاره خودرو داشته باشید.
شاید خودرویی لوکس دارید اما به دلیل سانحه و تصادف، موقتا نتوانید از آن استفاده کنید.
می‌توانید تا زمان انجام کامل تعمیرات وسیله‌نقلیه شخصیتان یک خودرو لوکس و رده بالا کرایه کنید.
شاید هم خودرو جدیدی خریداری کرده‌اید ولی هنوز به دستتان نرسیده است، در این شرایط کرایه خودرو بدون راننده می‌تواند مشکلات احتمالی شما را حل کند.
میزبان مهمان‌های خارجی هستید یا جشن عروسی در پیش است و برای خودرو عروس نیاز به خودرو لوکس دارید، کافی است با یک مرکز اجاره خودرو تماس بگیرید و خودرو موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

سرویس کیفیت
فارغ از اینکه با خودرو اجاره‌ای به کجا سفر می‌کنید، اگر در دوره کرایه، خودرو شما خراب شود، به‌راحتی و بدون پرداخت هزینه‌ اضافه می‌توانید آن را تعویض کنید. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزایای آنها در سفرهای طولانی به حساب می‌آید.
این شرکت‌ها به جز اجاره انواع خودرو، در تلاشند نیازهای جانبی افراد همچون تعبیه ردیاب، وسایل سرگرمی کودکان، تجهیزات خودرو را نیز برای افراد فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =