خودروسازان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت‌گذاری دستوری را در تضاد با منافع خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو دانست.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت‌گذاری دستوری را در تضاد با منافع خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو دانست.
محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی ضمن ابراز مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو عنوان کرد: «در این شیوه کشف قیمت محصولات خودروسازان موجب نارضایتی متقاضیان خرید محصولات و تولیدکنندگان شده است. قیمت‌گذاری دستوری هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند و باعث می‌شود ذی‌نفعان بنگاه‌های اقتصادی که در این زنجیره مشغول فعالیت هستند مشمول قیمت‌گذاری دستوری شوند. این افراد اتفاقا توده عظیمی از جامعه هستند و از این تصمیم غیرکارشناسی متضرر می‌شوند.»
وی افزود: «قیمت‌گذاری دستوری با منافع مصرف‌کنندگان در تضاد بوده و موجب توزیع رانت بین تولید و مصرف و در نهایت اقتصاد کشور شده است.»
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص زمان اجرایی شدن آیین نامه واردات خودرو اظهار کرد: «مجلس با تصویب قانون آزادسازی واردات خودرو موافقت خود را برای اجرای این مصوبه اعلام کرده که موردتایید دولت نیز قرار گرفته است و امیدواریم آیین‌نامه واردات با پای کار آمدن دولت به زودی اجرایی شود.» پورابراهیمی داورانی در پایان گفت: «تاثیرات بخشنامه‌ها و مصوبات دولت مجلس در سبد خانوار باید ملموس باشد و شهروندان بتوانند از رفاه آن بهره‌مند شوند، در غیر این‌صورت به‌رغم تلاش مسئولان و کارشناسان دولت و مجلس احساس رضایت در جامعه مشهود و ملموس نمی‌شود. »

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    قيمت خودرو ۴۰۰ برابر شده آقایان خودرو ساز یکم بفکد مردم باشید نه فقط سود شما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =