ایران تایر

مدیرعامل شرکت ایران‌تایر گفت: «برای تداوم پروژه در فاز اول تکمیل بمبوری را در دستور کار داریم که تا پایان مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود و کامپاند را تولید خواهیم کرد.»

هادی امیرشقاقی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: «مجمع عمومی عادی سالانه شرکت با حضور اکثریت سهامداران برگزار و تصمیمات ارزشمند و مهمی نیز علاوه‌بر تایید صورت مالی شرکت اخذ شد.»

وی درخصوص افزایش سرمایه افزود: «افزایش سرمایه از محل سود انباشته صورت می‌گیرد. باتوجه به اینکه ۵۷۰میلیارد تومان سود محقق کردیم. با توجه به مصوبه مجمع ۷۰‌میلیارد تومان تقسیم شد و باقی به صورت انباشته در اختیار شرکت قرار گرفت که به‌عنوان سرمایه صرف پیشبرد کارخانه مهدی‌شهر سمنان در نظر گرفته شد.»

امیرشقاقی با اشاره به مقاصد صادراتی شرکت ایران‌تایر گفت: «بازارهای صادراتی شرکت ایران‌تایر عمدتا کشورهای منطقه شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و به اضافه کشور عراق است که محموله‌هایی را به این کشورها صادر کرده‌ایم.»

مدیرعامل ایران‌تایر درخصوص پروژه مهدی‌شهر بیان کرد: «باتوجه به قدمت ۶۰ساله ایران‌تایر، بخش عمده‌ ماشین‌آلات این شرکت در معرض فرسودگی قرار گرفته است. با وجود برنامه‌های نوسازی که انجام شد به به‌روزرسانی ماشین‌آلات، به‌روزرسانی تکنولوژی، افزایش بهره‌وری و افزایش راندمان و کیفیت محصولات تولیدی احساس می‌شد.

همچنین لازم بود سهم بازار شرکت ایران‌تایر افزایش چشمگیری را تجربه کند. در تراز شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان وضعیت مناسب‌تری را داشته باشد. از این رو برنامه‌ای برای توسعه ایران‌تایر در مهدی‌شهر سمنان در دستور کار شرکت قرار گرفت. بابت تامین مالی این پروژه هزارمیلیارد تومان اوراق مرابحه منتشر شد. این تامین مالی صرف پروژه ایران‌تایر سمنان می‌شود. تا پایان سال برنامه اتمام نصب مکانیکی فاز اول طرح که ۷هزار تن محصول نهایی یعنی لاستیک را در اختیار ما قرار می‌دهد، در دستور کار داریم.

در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۴، شاهد راه‌اندازی کامل ۷ هزار تن خواهیم بود. فازهای بعدی یعنی فاز ۲ و ۳ این کارخانه با تولید ۱۵هزار تن محصول و مجموع ۲۵ هزار تن کارخانه مهدی شهر سمنان را در دستور کار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =