امنیت و روشنایی خودرو دو تا از جوانب مهم لوازم جانبی خودرو نیز می باشند. در این مقاله در مورد بهترین قفل فرمان ها و هدلایت ها آشنا میکنیم.

امنیت و روشنایی خودرو دوتا از مهم ترین جوانب در لوازم جانبی خودرو نیز محسوب می شوند. این دو نه تنها بخواطر حفظ جان خود و سرنشینان، بلکه به دلیل کاهش تصادفات جاده ای و امنیت خودرو مهم تلقی می شوند. در این مقاله با مهم ترین نکات برای انتخاب قفل فرمان خودرو و روشنایی خودرو از جمله هدلایت ها توضیح داده ایم. همچنان شمارا با نوین ترین روش ها برای بالا بردن امنیت و روشنایی خودرو آشنا میکنیم.

اگر شما هم دنبال افزایش امنیت و روشنایی خودروی خود هستید حتما به فروشگاه اینترنتی بوتنی سر بزنید. شرکت بوتنی با بیش از 10 سال سابقه در حوزه لوازم جانبی و لوازم یدکی فعالیت کرده. همچنان جزو اولین نفرات در این حوزه بوده است.

امنیت و روشنایی خودرو بهترین قفل فرمان ها و هدلایت ها

کدام نوع از قفل های خودرو دارای ایمنی بالاتری هستند؟

همانطوری که میدانیم قفل های خودرو مدل انواع متفاوتی دارند. که در قسمت پایین انواع قفل فرمان را نام برده و توضیح داده ایم:

قفل فرمان

قفل فرمان یکی شناخته شده ترین و محبوب ترین قفل ها خودرو نیز می باشد. قفل ها فرمان با نصب بر روی فرمان خودرو مانع چرخش فرمان می شود. که همچنان یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز می باشد. خوده قفل های فرمان به دو بخش عصایی و کشویی نیز تقسیم می شوند.

قفل پدال به فرمان

یکی دیگر از مدل های قفل های خودرو، قفل پدال به فرمان نیز می باشد. این قفل در اصل برای شما کاره دو قفل پدال و قفل فرمان را انجام میدهد. یکی از سر های این قفل روی فرمان نصب می شود که با این کار مانع چرخش فرمان می شود. دیگر سر این قفل روی پدال های خودروی شما نصب می شود و کاره قفل پدال را هم برای شما انجام میدهد.

قفل فرمان کشویی

دیگر مدل قفل های خودرو، قفل فرمان کشویی نیز می باشد. قابلیت کشویی بودن این نوع قفل ها باعث شده است که امکان نصب روی تمامی فرمان های خودرو داشته باشد. قفل فرمان کشویی نه فقط روی فرمان خودرو بلکه روی پدال خودرو هم امکان نصب دارد و فعالیت قفل پدال هم به انجام میرساند.

قفل فرمان دوبل شبکه

قفل فرمان های دوبل شبکه ای نوع دیگر از قفل های خودرو بشمار می رود. این قفل قدرت بیشتری هم نسبت به دیگر مدل های قفل خودرو دارد. که این باعث شده است کار سارقین خودرو را در باز کردن قفل خودرو سخت تر شود. قوی تر بودن این قفل فرمان دوبل شبکه ای به دلیل ساختار مستحکم آن نیز می باشد.

قفل فرمان عصایی

قفل فرمان عصایی از دیگر مدل های قفل خودرو می باشد که محبوبیت زیادی هم دارد. این قفل به دلیل ساختاری که دارد باعث شده است که جزو پرطرفدار ترین قفل های خودرو باشد. یکی از مزایایی که این نوع قفل ها دارد، داشتن امکان نصب روی تمامی خودرو ها می باشد.

امنیت و روشنایی خودرو قفل فرمان و هدلایت

ویژگی هایی که قوی ترین قفل فرمان ها دارند

همانطوری که در قسمت بالا فهمیدیم قفل های خودرو مدل های متفاوتی دارند. ولی کدام یک قوی تر می باشد؟

در جواب این سوال باید گفت که اگر به دنبال قفل با کیفیت هستی، به مدل آن توجه زیادی نکن. برای استفاده از یک قفل با کیفیت و قوی باید نکاتی را رعایت کرد که در قسمت پایین نام برده و توضیح داده ایم:

بررسی مغزی قفل

مهم ترین نکته در انتخاب یک قفل فرمان خوب بررسی مغزی استفاده شده بر روی آن می باشد. ضد سرقت بودن قفل به مدل آن نمیباشد بلکه به مغزی قرار داده شده بر روی آن است. مغزی ها مدل های متفاوتی دارند :

  • مغزی ستاره آلمانی
  • مغزی گرد
  • مغزی کامپیوتری
  • مغزی ساده
  • مغزی
  • مغزی ناخنی

ضعیف ترین مغزی قفل را میتوان مغزی کامپیوتری معرفی کرد. مغزی کامپیوتری به دلیل پشت هم قرار داشتن ساچمه های درون مغزی باعث امنیت پایین آن شده است. از قوی ترین مغزی ها هم میتوان مغزی ستاره آلمانی را معرفی کرد. این مغزی به دلیل چینش ستاره ای شکل ساچمه های درون مغزی باعث شده که کار سارق سخت تر شود.

جنس بدنه قفل فرمان

دومین نکته ای که در انتخاب قفل خودرو باید دقت داشته باشید جنس بدنه قفل می باشد. سعی کنید قفل هایی که بدنه مستحکم تری دارند را انتخاب بکنید. به این دلیل که سارق امکان شکستن قفل را نداشته باشد. از بهترین جنس های بدنه هم میتوانیم فولاد را به دلیل استقامت بالای آن معرفی کنیم.

طول میله قفل فرمان

نکته اخری که باید بهش توجه داشته باشید طول میله قفل نیز می باشد. طول میله قفل ها با یکدیگر متفاوت هستند که سعی کنید حتما قبل از انتخاب قفل فرمان مورد نظر خود اندازه طول میله را داشه باشید. و همچنان قفلی را انتخاب کنید که امکان نصب را روی خودروی شما داشته باشد.

امینت و روشنایی قفل فرمان و هدلایت های خودرو

روشنایی خودرو

یکی از مهم ترین جوانب در لوازم جانبی خودرو روشنایی خودرو می باشد. همچنان یکی از پر مصرف ترین قطعات لوازم جانبی هدلایت ها هستند. هدلایت ها به دلیل قدرت نور بالایی که دارند مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته اند. قدرت نور بالای هدلایت به دلیل LED هایی می باشد که درون آنها قرار دارد. هدلایت ها تمام مشکلات لامپ های قدیمی را نیز حل کرده و به بازار عرضه شده است. از مزایای استفاده از هدلایت میتوان به :

  • طول عمر بالا
  • امنیت بالا
  • مقاومت بالا در برابر ضربات
  • قدرت نور بالا
  • قیمت مناسب
  • مصرفت پایین

این نکات رایج ترین مزایای هدلایت ها نیز می باشند.

نکات مهم در انتخاب بهترین هدلایت

برای انتخاب یک هدلایت باکیفیت با قدرت نور بالا باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید. از جمله مهم ترین نکات را در قسمت پایین نام برده و توضیح داده ایم:

تعداد چراغ های درون هدلایت

هدلایت ها دارای دو نوع چراغ LED و SMD نیز میباشد. هدلایت ها عموما دارای دو، سه و یا چهار تا چراغ نیز هستند که هرچقدر تعداد چراغ بیشتر باشد از قدرت نور بالا تری هم برخوردار است. در هنگام انتخاب هدلایت شما باید دو گزینه دو طرفه یا چهار طرفه را انتخاب کنید. هدلایت های چهار طرفه دارای قدرت نور بالاتر و همچنان قیمت بیشتری هم دارند.

داشتن فن خنک کننده

نکته دومی که در انتخاب بهترین هدلایت خودرو باید دقت داشته باشید فن خنک کننده می باشد. فن های خنک کننده باعث افزایش طول عمر خودرو و فشار کمتر به هدلایت نیز می شوند. پس سعی کنید قبل از انتخاب و خرید هدلایت مورد نظر خود به این نکته توجه داشته باشید تا از هدلایت خود رضایت کامل را داشته باشید.

میزان مصرف هدلایت

نکته آخری که باید بهش توجه داشته باشید میزان مصرف هدلایت می باشد. میزان مصرف هدلایت بر اساس قدرت نور و LED های داخل هدلایت اندازه گیری می شود. هر چقد رتعداد LED های داخل هدلایت بیشتر باشد میزان مصرف انرژی آن هم بالا تر می رود.

امنیت و روشنایی بهترین قفل فرمان ها و هدلایت های خودرو

پایانی

امیدوارم از خواندن مطالب بالا لذت برده باشید و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کرده باشید. ما در این مقاله میخواستیم شمارا با انواع قفل های خودرو و همچنان هدلایت ها آشنا کنیم. اگر به دنبال افزایش امنیت و روشنایی خودروی خود میگردید به فروشگاه اینترنتی بوتنی سر بزنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =