بیستمین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل، خدمات شهری و ماشین‌آلات از روز چهارشنبه هفته گذشته در شهر آفتاب آغاز به کار کرد و روز گذشته به کار خود ادامه داد. این نمایشگاه که به عنوان یک رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری شناخته می‌شود، با حضور برخی از تجاری‌سازان کشور از جمله خودروسازی زامیاد و در فضایی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع دایر بود.

حضور زامیاد در نمایشگاه حمل‌ونقل با 10 محصول

خودروسازی زامیاد در این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل، خدمات شهری و ماشین‌آلات با سبد پرباری از محصولات باری سنگین و نیمه‌سنگین خود حضور یافت. در این نمایشگاه، شرکت زامیاد در فضایی بیش از ۱۰۰۰ مترمربع، خودروهای سبک و نیمه‌سنگین در حوزه‌های حمل‌ونقل شهری و مسافری را با اهمیت بهبود کیفیت خدمات حمل‌ونقل شهری به نمایش گذاشت.

خودروهای مینی‌تراک جدید واندر دوکابین، وانت پادراپلاس با کاربری یخچال، کمپرسی و آتش‌نشانی، وانت زامیاد اکستند، پیکاپ کارون، پیکاپ زاگرس با موتور دیزل، اتوبوس کف کوتاه دیزل، اتوبوس برقی، اتوبوس U9، کامیون باراد ۶ تُن با کاربری یخچال و کامیون باراد ۹.۵ تُن از جمله محصولات زامیاد در این نمایشگاه بودند.

شرکت زامیاد با محوریت کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی، ارتقای بهره‌وری و طراحی به‌روز که نقش مهمی را در توسعه و ارتقای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی ایفا می‌کنند، حضور موثری در این نمایشگاه داشت.

وانت زامیاد اکستند؛ جایگزین نیسان آبی

وانت اکستند زامیاد در واقع جایگزین مدل نیسان آبی این شرکت است. وانت نیسان اکستند که در مقایسه با مدل نیسان آبی افزایش طول 16 سانتی‌متری دارد، با نسخه ارتقای یافته موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر Z24 قدیمی تولید می‌شود که M24 پلاس نام دارد و با هدف مدیریت بهتر مصرف سوخت و کنترل آلاینده‌های خروجی از اگزوز، ضمن استفاده از کاتالیست جدید، پیاده‌سازی سیستم مدیریت موتور(EMS) و کالیبراسیون موتور با ECU جدید ساخت داخل، توسط مگا موتور تولید شده است.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

در موتور M24 پلاس از دریچه گاز برقی استفاده شده و مسیر برگشت سوخت از ریل به باک نیز حذف شده است. این تغییرات موجب می‌شود موتور M24 پلاس در قیاس با موتور Z24 کنترل دقیق‌تری برای میزان مصرف سوخت و آلایندگی داشته باشد که در نهایت باعث کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ می‌شود.

درخشش پیکاپ کارون در نمایشگاه

پیکاپ کارون در واقع نسخه‌ای بسیار شبیه به پادرا پلاس زامیاد است. سیستم تعلیق جلو خودرو از نوع جناغی دوبل است.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

همچنین سیستم تعلیق عقب از نوع فنر تخت با اکسل سالید است. خودرو وانت کارون روی پلت‌فرم نیسان ساخته شده و دارای سیستم تعلیق، شاسی و موتور محرکه بهبودیافته است.

ضمن اینکه ۶۰ درصد این خودرو داخلی‌سازی شده است. همچنین اصلاحاتی در قوای محرکه، شاسی و سیستم تعلیق محصول نیسان صورت گرفته که سبب شده این خودرو جدید نرم‌تر شود و مانور پذیری و فرمان‌پذیری بهتری داشته باشد.

مینی‌تراک واندر؛ جدیدترین محصول زامیاد

مینی‌تراک واندر که جدیدترین محصول زامیاد به حساب می‌آید و به تازگی در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی و رونمایی شد، مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با استاندارد Euro5+EOBD است که با اتصال به گیربکس ۵سرعته دستی، توانایی تولید ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت در دور موتور rpm 5600 و ۱۴۷ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

مینی‌تراک واندر از یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو5 به همراه EOBD عرضه می‌شود. حداکثر سرعت مینی‌تراک واندر 110 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پیکاپ دیزلی زاگرس

پیکاپ دیزلی زاگرس به یک موتور چهارسیلندر با حجم 1910 سی‌سی مجهز شده و می‌تواند 140 اسب‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در هماهنگی با یک گیربکس 7 دنده کار می‌کند.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

وزن ناخالص زاگرس دیزلی 2880 کیلوگرم و ظرفیت مجاز حمل بار با چهار سرنشین 840 کیلوگرم اعلام شده است. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به ترمز اکسل عقب کاسه‌ای، ترمز اکسل جلو دیسکی، فرمان هیدرولیکی، تعلیق جلو مستقل-جناغی دوبل، تعلیق و اکسل عقب فنر تخت و باک 72 لیتری اشاره کرد.

نمایش اتوبوس بین‌شهری U9

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد که با نام U9 شناخته می‌شود، نسبتا محصول جدیدی از این خودروسازی است که در خردادماه سال جاری رونمایی شد.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

اتوبوس فوتون U9 نیروی محرکه خود را از طریق یک پیشرانه ۶.۷ لیتری 6 سیلندر توربوشارژ تامین می‌کند که می‌تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون‌متر را تولید کرده و از طریق جعبه دنده اتوماتیک (VOITH DIWA 854.6) که مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است، به چرخ‌ها منتقل کند. این اتوبوس بین‌شهری در نسخه VIP دارای ۱۸ صندلی و یک صندلی برای راننده است.

وانت پادراپلاس با سه کاربری یخچال، کمپرسی و آتش‌نشانی

وانت پادراپلاس نیز در این نمایشگاه با سه کاربری متفاوت یخچال، کمپرسی و آتش‌نشانی به نمایش گذاشته شده بود.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

موتور این خودرو نسل جدید پیشرانه Z24 نیسان آبی است که با کد M24 شناخته می‌شود. پیشرانه M24 از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌شود.

نخستین اتوبوس برقی زامیاد

اتوبوس برقی نیز از مرداد ماه سال جاری و هم‌زمان با نمایشگاه اصفهان به سبد محصولات زامیاد اضافه شد. زامیاد قبلا نسخه دیزلی این محصول را نیز ارائه داده بود. اما نسخه برقی فوتون C12 ظاهر متفاوتی دارد.

حضور زامیاد با سبدی کامل از محصولات تجاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =