کانسومر ریپورتز دست روی اقتصاد صنعت خودرو گذاشت!

مجموعه تحقیقاتی کانسومر ریپورتز تا امروز گزارش‌های مهمی را منتشر کرده است که براساس آن می‌توان تصمیمات بعدی خریداران را هم پیش‌بینی کرد. اما درمورد خودروهای اقتصادی که تاثیر جدی بر اقتصاد صنعت خودرو دارد؛ این بررسی‌ها حساس‌تر می‌شوند. 

ازسوی‌دیگر یافتن خودروهای ارزانی که ویژگی‌های خوبی داشته باشند نیز کار دشواری است. قیمت خودروهای صفرکیلومتر در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته و دیگر خبری از قیمت متوسط زیر ۲۰هزار دلار برای چنین محصولاتی نیست.

به همین دلیل اکثر مردم به دنبال یافتن راه‌هایی برای صرفه‌جویی حداکثری در انتخاب خودرو هستند. البته در بازارهای جهانی و به‌ویژه بازار خودرو آمریکا همچنان می‌توان پشت فرمان خودروهای ارزان و خوب نشست.

موسسه کانسومر ریپورتز لیست بهترین خودروهای ارزان نیمه اول سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است.

همه این خودروها قیمتی زیر ۲۵ هزار دلار دارند و از سدان‌های ساده تا کراس‌اوورها و حتی برخی مدل‌های لوکس را شامل می‌شوند. موسسه یادشده در وب‌سایت خود جزئیات بیشتری از این خودروها و همچنین ویژگی‌هایی همچون قیمت متوسط آن‌ها و علت حضورشان در لیست را منتشر کرده است.

به‌گفته کارشناسان، همه این خودرو برای افرادی که خواهان خودرویی ارزان هستند، گزینه‌های خوبی خواهند بود.

بیوک انویستا
قیمت: ۲۳,۹۹۵ دلار

تنها خودرویی که توسط برندی لوکس تولید شده است و در این لیست حضور دارد بیوک انویستا است. این کراس‌اوور با چهره‌ای تیز و کابینی لوکس و البته پیشرانه‌ای نسبتا قدرتمند تولید می‌شود. نیروگاه ۳سیلندر ۱.۳لیتری توربو انویستا ۱۳۷ اسب‌بخار قدرت دارد و برای مدل ۲۰۲۵ آن باید حداقل حدود ۲۴ هزار دلار پرداخت کرد.

هیوندای الانترا
قیمت: ۲۲,۷۷۵ دلار

با اینکه الانترا به اندازه هوندا سیویک محبوب یا به اندازه تویوتا کرولا بادوام و مطمئن نیست اما همچنان یک سدان جمع‌وجور بسیار خوب به شمار می‌رود. قیمت مدل ۲۰۲۴ الانترا از حدود ۲۳هزار دلار شروع می‌شود. این مدل به پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری با ۱۴۷اسب‌بخار قدرت مجهز است. البته نسخه هیبرید الانترا حدود ۲۷هزار دلار قیمت دارد.

هیوندای ونیو
قیمت: ۲۱,۲۹۵ دلار

یکی از سه شاسی‌بلند لیست بهترین خودروهای ارزان سال ۲۰۲۴، هیوندای ونیو است و همچنان جزو ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکا محسوب می‌شود. این خودرو با قیمت حدود ۲۱هزار دلار در دسترس بوده و پیشرانه ۴سیلندر ۱.۶ لیتری آن ۱۲۱اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ونیو هنوز با گزینه هیبرید در دسترس نیست ولی همچنان شاسی‌بلندی خوب برای این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

کیا سراتو/فورته
قیمت: ۲۱,۱۴۵ دلار

محصولات کوچک کیا معمولا بین خودروهای مشهور هوندا و تویوتا گم می‌شوند اما این موضوع درباره سراتو/فورته صادق نیست. کوچک‌ترین سدان کیا در سال ۲۰۲۴ قیمت حدود ۲۱هزار دلاری دارد هرچند اگر به دنبال خرید آن هستید باید عجله کنید زیرا شایعاتی مبنی‌بر خاتمه تولید آن و جایگزینی با مدلی جدید منتشر شده است.

مزدا ۳
قیمت: ۲۵,۱۳۵ دلار

سدان کوچک مزدا هویتی خاص و ویژگی‌های زیادی دارد. با پرداخت فقط ۲۵هزار دلار برای نسخه سدان و ۲۶هزار دلار برای مدل هاچ‌بک، مزدا ۳ را با پیشرانه ۲.۵لیتری ۱۹۱اسب‌بخاری دریافت می‌کنید. همچنین می‌توان مدل توربو با خروجی ۲۵۰اسب‌بخار و سیستم چهارچرخ محرک استاندارد را نیز انتخاب کرد.

نیسان کیکس
قیمت: ۲۱,۳۴۰ دلار

نیسان کیکس در مدل ۲۰۲۵ خود تغییرات قابل‌توجهی دارد اما اگر به دنبال مدل سال ۲۰۲۴ آن باشید چیزی را از دست نمی‌دهید چراکه ژاپنی‌ها یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت خوب با تجهیزات استاندارد عالی و قیمتی حدود ۲۱هزار دلار تولید کرده‌اند. البته در کیکس جدید تجهیزاتی همچون سیستم چهارچرخ محرک و کابین لوکس‌تر به چشم می‌خورد.

نیسان سنترا
قیمت: ۲۱,۷۲۵ دلار

ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بازار آمریکا نیسان ورسا نام دارد که بسیار هم خوب عمل می‌کند. برادر بزرگ‌تر ورسا سنترا بوده که اگرچه کمی گران‌تر است اما محصولی مطلوب به شمار می‌رود و گزینه‌ای قابل‌تامل است. سنترا ۲۰۲۴ به‌روزشده با قیمت حدود ۲۲ هزار دلار در دسترس است و از ظاهری جذاب‌تر و تجهیزات ایمنی بیشتر سود می‌برد.

سوبارو ایمپرزا
قیمت: ۲۴,۰۸۵ دلار

ایمپرزا ۲۰۲۴ فقط به‌صورت ۵در عرضه می‌شود. البته سال قبل نسخه سدان آن با بازار وداع کرد اما هاچ‌بک ژاپنی‌ها همچنان گزینه‌ای عالی برای افرادی است که خواهان فضای بیشتر هستند. این مدل با قیمت ۲۴هزار دلار عرضه شده و پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری آن ۱۵۲اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. البته امکان سفارش مدل RS با پیشرانه ۱۸۲‌اسب بخاری نیز وجود دارد.

تویوتا کرولا
قیمت: ۲۳,۱۴۵ دلار

دومین خودرو در لیست پرفروش‌ترین خودروهای کامپکت ۲۰۲۴ آمریکا کرولا است و رده اول به سیویک می‌رسد. کرولا در لیست بهترین خودروهای ارزان ۲۰۲۴ کانسومر ریپورتز نیز درخشیده و دلیل خوبی هم برای این کار دارد. قیمت مدل پایه کرولا LE فقط از حدود ۲۳هزار دلار شروع می‌شود. البته مدل هیبرید با قیمتس حدود ۲۵ هزار دلار و مصرف سوخت کمتر هم در دسترس است.

تویوتا کرولا هاچبک
قیمت: ۲۴,۷۲۵ دلار

اگر خواهان قابلیت اطمینان بالا و قیمت مناسب هستید کرولا جزو بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. اگر همه این موارد را با کمی فضای بیشتر می‌خواهید کرولا هاچ‌بک را انتخاب کنید که مدل پایه آن قیمت ۲۵هزار دلاری دارد. این مدل به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۲لیتری و سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =