رنو تراکس

این خودروها در واقع نسل جدیدی از همان مدل‌های دیزلی سری K،T و C هستند که اکنون از سوی رنوتراکس به‌ عنوان مدل سال ۲۰۲۵ رونمایی شده‌اند.

با آن‌که بسیاری از تجاری‌سازان بزرگ جهانی به ویژه اروپایی‌ها، در راستای هماهنگی با قوانین حذف سوخت دیزل، به دنبال راهی برای طراحی و تولید مدل‌های الکتریکی هستند و بازار کامیون‌ها و کشنده‌های الکتریکی به یکی از بازارهای رقابتی در دنیا تبدیل شده، اما رنوتراکس به‌عنوان یکی از بزرگان تجاری‌ساز در جهان از جدیدترین نسخه‌ کامیون‌های پرطرفدار خود رونمایی کرده است.

این خودروها درواقع نسل جدیدی از همان مدل‌های دیزلی سری K،T و C هستند که اکنون ازسوی رنوتراکس به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۵ رونمایی شده‌اند. کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور تنها بخشی از مزایای کامیون‌ها و کشنده‌های جدید رنوتراکس هستند

معرفی نسل جدید کامیون‌های سری «T»، «K» و «C» رنوتراکس

رنوتراکس به‌تازگی از عرضه طیف جدید کامیون‌های سنگین خود خبر داده است. مدل‌های سری T، T High، C و K که با عنوان مدل ۲۰۲۵ تولید شده‌اند، درحال‌حاضر از طریق شبکه این خودروسازی در برخی بازارها در دسترس هستند.

رنوتراکس اعلام کرده است مدل‌های جدید این خودروها مناسب مسیرهای طولانی و ترانزیتی هستند و از نظر هزینه برای مصرف‌کنندگان و متقاضیان اقتصادی‎تر. همچنین رنوتراکس یکی دیگر از مزایای این خودروها را در مقایسه با نسل قبل راحتی و ایمنی بیشتر عنوان کرده است.

کاهش ۱۰درصدی محصولات جدید با استفاده از فناوری «توربوکامپاند»

رنو تراکس در نسل جدید، محصولات خود اجزای مختلف پیشرانه ازجمله موتور، گیربکس و محورها را بهینه کرده و خودروها را به‌صورت استاندارد به تایرهای درجه A+ مجهز می‌کند. طبق گفته رنوتراکس، مصرف سوخت این خودروها در مقایسه با نسل قبلی ۳درصد کاهش یافته است.

این شرکت یادآوری کرد دو سال پیش فناوری توربوکامپاند (Turbo Compound) را معرفی کرده که گشتاور بالاتر و راندمان بهبودیافته موتور را به همراه داشته است. این فناوری در نهایت منتج به صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف سوخت در مقایسه با پیشرانه‌های قبلی شد.


کاهش ویژه مصرف سوخت و آلایندگی در نسخه ترانزیتی «رنوتراکس»

رنوتراکس برای حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی و ترانزیتی، یک نسخه از این خودروها را با نام T Smart Racer ارائه کرده که به‌طور ویژه‌ای بهره‌وری آن افزایش و مصرف سوخت آن کاهش یافته است.

موتور DE۱۳ توربو که در این نسخه به‌کار رفته، طیف کاملی از ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت را در نظر گرفته است. در نتیجه این نسخه ۱۴درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند و ۱۵درصد آلایندگی کمتری نسبت به مدل استاندارد منتشر می‌کند.

بهبود آیرودینامک در نسخه «T» با جایگزینی دوربین به‌جای آینه

علاوه بر این، مدل‌های T، T High و Renault Trucks E-Tech T نیز برای حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند. این مدل‌ها به‌جای آینه‌های دید عقب سنتی مجهز به دوربین هستند. رنوتراکس ادعا کرده که این اقدام، آیرودینامیک را بهبود می‌بخشد و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

این دوربین‌ها که در بال‌های تاشو نصب شده‌اند، به دو صفحه نمایش داخل کابین متصل می‌شوند که محیط اطراف خودرو را نشان می‌دهند و مجهز به مادون قرمز برای افزایش دید در شب هستند. این سیستم همچنین به‌عنوان تجهیزات اختیاری در مدل‌های C،K و Renault Trucks E-Tech C موجود است.

ایمنی و راحتی رانندگی بهبود یافته است

مدل‌های ۲۰۲۵ با یک سیستم فرمان برقی قابل‌تنظیم بهبودیافته عرضه می‌شوند که ثبات خودرو را در سرعت‌های بالا افزایش می‌دهد و درعین‌حال فرمان‌پذیری در سرعت‌های پایین را نیز بهبود بخشیده است.

این امر، مانور این خودروها را در محیط‌های شهری و برون‌شهری آسان‌تر می‌کند. این سیستم فرمان هیدرولیک را با یک موتور الکتریکی ترکیب می‌کند و از حسگرهایی برای تنظیم رفتار خودرو، براساس حرکات کامیون و عکس‌العمل راننده استفاده می‌کند. علاوه‌بر این، یک سیستم حفظ خط با فرمان اصلاحی در دسترس است.

این سیستم در صورت انحراف ناخواسته خودرو را به خط خود بازمی‌گرداند و با کاهش نقاط کور، محافظت بیشتری را برای کاربران آسیب‌پذیر جاده ایجاد می‌کند. برای دید بهتر، چراغ‌های جلو براساس شرایط خارجی، مانند آب و هوا و حضور سایر کاربران جاده، به طور خودکار فعال می‌شوند.

این ویژگی تکمیل‌کننده نورپایین خودکار است که قبلا در نسل قبلی به‌عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شده بود. به‌عنوان آپشن اختیاری، لامپ‌های بیشتری را می‌توان روی شاسی یا در عقب کابین نصب کرد تا دید بهینه حین فعالیت ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =