کد خبر: 30872
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
9d39edb514bb8290303d27637bccb67f

قیمت خودروهای داخلی بازار همچنان در حال گرانی است. کارشناسان و فعالان بازار عدم شماره گذاری خودروها برای سال جدید توسط پلیس و سازمان استاندارد و در نتیجه عدم عرضه خودروسازان را دلیل اصلی گرانی های اخیر می دانند.

به گزارش دنیای خودرو ، این در حالی است که سازمان استاندارد تمامی خودروهای سال جدید را دارای مجوز دانسته است. بررسیهای بیشتر خبرنگار ما حاکی از این بود که نامه ای که سازمان استاندارد به خودروسازان ابلاغ کرده بود مربوط به سال پیش بوده و رفتن به تعطیلات نوروزی و عدم ابلاغ جدید این نامه توسط این سازمان در سال جدید عملا موجب از بین رفتن زمان شده است. از سویی دیگر به نظر می رسد عدم اعلام به موقع نرخ بیمه شخص ثالث برای سال جدید و همچنین نرخ دیه در سال 93 نیز دیگر بهانه های خودروساران برای گرانی های سال 93 شده است. بر این اساس قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر افزایش 500 تا پنج میلیونی را تجربه کرده اند. در حال حاضر قیمت پژو 206 تیپ 5 چهل میلیون، پژو 206 V8 سی و نه میلیون هشتصد هزار، تندر E2 چهل میلیون و پانصد هزار، تندر E1 سی و پنج ملیون و تیبا 24 میلیون تومان در بازار بفروش می رسد. این در حالی است که «پراید 111» بیست و یک میلیون پانصد هزار، «پراید 131» نوزده میلیون و پانصد هزار، «پراید 132» هجده میلیون و نهصد هزار تومان بفروش می رسد. «تیانا» نیز در بازار این روزها به قیمت 147 میلیون و «ویتارا اتومات» نیز صد و سی و هشت میلیون تومان خرید و فروش می شود. قیمت خودروهای داخلی بازار در روز پنج شنبه به شرح زیر است:

9d39edb514bb8290303d27637bccb67f

منبع : اکونیوز

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    فقط یه دیوانه میاد این گاریهای اشغال ایرانخودرو و سایپا اشغالو میخره اوناییهم که دارن این گاریها رو نمیخرن میرن تویتا و هیوندای و بنز و بی ام و میخرن
  • حسین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    آقا زمزمه چیه، بگو عربده ولوله زلزله چه خبره عمو ؟چه جوریاست شرکتای خارجی انرژی رو گرونتر می خرن ،به کارگراشون بیشتر از اینا حقوق میدن ،اون ماشینها را با اون قیمتا میدن براشون می صرفه اونوقت خودروسازای وطنی برای این ارابه ها اینقد پول میگیرن بعدش هم ناله میکنن.آقا اگه نمی صرفه چرا جمعش نمیکنین،نگران کارگرا هم نباشین شرکت های جایگزین استخدامشون می کنن.
    • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
      واقعاً گل گفتی باید دو تا شرکت آشغال سازو تعطیل کنن چند تا شرکت خارجی بیان خط تولید راه بندازن و بقول شما همه کارگرا هم استخدام میشن. دزدی از این بالاتر نیست که این لگن سازها راه انداختن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =