کد خبر: 211000
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

با افزایش شدید قیمت ارز در هفته‌ها و به‌خصوص چند روز گذشته، شاهد افزایش قیمت‌ در بازار خودروهای وارداتی هستیم.

به گزارش« اخبار خودرو » ، در طول سال جاری به‌دلیل بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها قیمت خودروهای وارداتی به‌طور مداوم در حال تغییر بوده است. در یک‌‌ماه و نیم گذشته نیز به‌دلیل آیین‌نامه جدید واردات قیمت خودروهای وارداتی به‌صورت کاملا محسوس تغییر یافته و در برخی موارد تا دو برابر افزایش قیمت را نسبت به تابستان سال جاری شاهد بودیم.

[caption id="attachment_210278" align="aligncenter" width="640"]واردات خودرو واردات خودرو[/caption]

اما سومین موج تغییر قیمت وارداتی‌ها که از هفته گذشته مجددا شروع شده، مربوط به افزایش نرخ ارز است. با افزایش شدید قیمت ارز در هفته‌ها و به‌خصوص چند روز گذشته، شاهد افزایش قیمت‌ در بازار خودروهای وارداتی هستیم. این در حالی است که اثرات افزایش نرخ ارز در بازار خودروهای خارجی فقط با کاهش تعرفه واردات خنثی می‌شود.

همچنین از هفته گذشته این روند افزایش در قیمت‌ رسمی خودروهای وارداتی نیز رخ داده است. افزایش نرخ ارز باعث می‌شود قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی یا CBU و خودروهای مونتاژی (FULL CKD) به‌طور محسوسی در کوتاه‌مدت افزایش یابد.

همچنین افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت خودروهای مونتاژی CKD در میان‌مدت و همچنین خودروهای تولید داخل خواهد شد زیرا بخش زیادی از مواد اولیه خودروهای تولیدی از خارج کشور تامین می‌شود.

به این ترتیب باید در سال ۹۷ ببینیم که آیا دولت، تدبیری برای کاهش یا حداقل تثبیت قیمت خودروها خواهد اندیشید؟

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    رای دیوان چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • !!!! ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      اجرا شد اما نرخ ارز تعین کننده اصلی قیمت ......
  • گمنام ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    آخه کجای دنیا برای خرید خودروی خارجی باید بیش از ۲برابر یا حدود ۳ برابر قیمت خودرو رو پرداخت کرد ؟؟!!! اصلا" بنظرم از کجا معلوم که خودشون نخواستن قیمت ماشین و بالا ببرن ؟؟!!! چه تدبیر و امیدی ؟؟؟!! همه این کاره و تصمیمات نشانه بی تدبیری است ؟؟!! به اندازه کافی امیدواریم به آینده ؟؟!!! با این وضعیت که پیش برویم در اقتصاد روی ونزوئلا و کشورهای آفریقایی رو سفید خواهند کرد در نرخ تورم !!!! !!!!! علی برکت الله !!!!
  • احمد ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    این دولت که همش تدبیره. مخصوصا انتخاب اقای شریعتمداری برای صنعت نشان داد عجب تدابیری در استین داره. تدبیر دیگش هم یازده برابر کردن خودروهای پاکه ماشاالله به این همه تدبیر. ولی آقای روحانی با این تدابیر درسی به من داد که به هیچ وجه به یک نفر در دو دوره نباید رای داد. خواه نماینده مجلس خواه رییس جمهور.
  • علی علی زاده کوشکو IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    وقتی دولت از ارز خبر ندارد و چشم بسته میگوید قیمت خودرو کاهش می یابد چه انتظاری ...باید داشت ...فقط بابد بگویم بدبخت شدیم بدبخت ؛؛؛؛؛؛

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =