تاخیر در روشن شدن موتور بااستفاده از استارت، ناشی از دو دلیل عمده است. نخست‌اینکه اگر باتری موتورسیکلت شما از توان و آمپر کافی برخوردار نباشد، قطعه استارت توان لازم را برای روشن کردن موتور نخواهد داشت. بنابراین باید ضمن بررسی باتری، درصورت نیاز این قطعه تعویض شود. 

موتورسیکلت  آپاچی 160 مدل 92 دارم و سه‌روز است هنگام استارت باید دکمه استارت را مدت‌زمان زیادی نگه دارم تا موتورسیکلتم روشن شود؛ این درحالی‌است که موتورسیکلت با هندل زدن به‌سرعت روشن می‌شود، اما پس از آن صدایی نامتعارف از ناحیه پیشرانه به‌گوش می‌رسد که البته بعد از مدت کوتاهی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. از سوی دیگر اگر موتور دو یا سه سرنشین داشته باشد، کشش لازم را برای حرکت نخواهد داشت؛ به‌طوری که حتی در دنده یک قدرت و توان لازم مانند قبل نیست و اگر دنده را از 3 به 4 تعویض کنم موتورسیکلت با افت شدیدی در سرعت مواجه می‌شود؛ علت چیست؟
  به گزارش «اخبار خودرو​»،تاخیر در روشن شدن موتور بااستفاده از استارت، ناشی از دو دلیل عمده است. نخست‌اینکه اگر باتری موتورسیکلت شما از توان و آمپر کافی برخوردار نباشد، قطعه استارت توان لازم را برای روشن کردن موتور نخواهد داشت. بنابراین باید ضمن بررسی باتری، درصورت نیاز این قطعه تعویض شود. 
دوم‌اینکه اگر موتورِ استارت معیوب شده باشد یا به‌عبارتی قطعات دوار آن با اشکال مواجه شده باشد، توان لازم را برای گردش فلایویل و نهایتا روشن شدن پیشرانه ندارد. در این حالت پس از بررسی باتری باید استارت نیز بررسی شود تا در صورت بروز مشکل این قطعه تعمیر یا درنهایت تعویض شود. باتوجه به‌آنچه شما گفتید، بروز هرگونه صدای اضافی از ناحیه پیشرانه در اوایل روشن شدن موتور، ناشی از تنظیم نبودن قطعات دوار موتور است. 
همین‌طور اگر در ابتدای روشن شدن موتور، صدایی غیرعادی از ناحیه پیشرانه به‌گوش برسد، ناشی از تنظیم نبودن سوپاپ‌های موتور است و درصورتی که سوپاپ‌های موتور فیلر نشده باشند و لقی میان میل‌بادامک و سوپاپ‌ها و همچنین اسبک‌ها زیاد شده باشد، در اوایل استارت به‌دلیل منقبض بودن قطعات و دمای پایین روغن‌موتور، اصطکاک میان این قطعات بیشتر شده و نهایتا صدای زیاد و غیرعادی از آن به‌گوش می‌رسد. 
درچنین حالتی باید ضمن فیلرگیری سوپاپ‌ها، لقی میان اسبک و حتی میل‌بادامک با سوپاپ کنترل شود تا صدای تولیدی از بین برود. از سوی دیگر باتوجه به‌اینکه شما اشاره نکردید که صدای تولیدشده درکدام قسمت پیشرانه احساس می‌شود، می‌توان آن را ناشی از عدم‌آب‌بندی صحیح پیستون با سیلندر نیز دانست. زیرا رینگ‌پیستون در زمان سرد بودن پیشرانه در کنار انقباض قطعات دیگر چنین صدایی را تولید می‌کند که با افزایش دما و منبسط شدن قطعات، این صدا نیز به کمترین سطح خـــود می‌رسد. 
بنابراین ضمن بررسی قطعات مختلف پیشرانه باید درصورت نیاز برای رفع مشکل قطعات تعمیر یا نهایتا تعویض شوند. (همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، این مورد باتوجه به‌کلیات سوال شما مطرح شده و نیاز به‌بررسی‌های بیشتری دارد.) مهم‌ترین دلیل افت قدرت و سرعت در زمان حرکت ناشی از معیوب بودن سیستم انتقال قدرت است. 
به‌بیان ساده‌تر با توجه به‌ ماهیت طراحی قوای محرکه‌ موتورسیکلت‌ها، کلاچ آن‌ها از نوع چندصفحه‌ای است و اگر این صفحات بیش از حد ساییده شوند، موقع تعویض دنده و حرکت در سرعت‌های بالا با افت قدرت و سرعت مواجه می‌شویم. 
باتوجه به آنچه شما گفتید، باید صفحات داخلی کلاچ مورد بررسی قرار گیرد تا درصورت نیاز برای رفع مشکل این قطعات تعویض شوند. علاوه بر این باید سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما نیز که از نوع کاربراتوری است بررسی شود تا اگر نیاز به‌تنظیم مجدد دارد، برای رفع مشکل ژیگلور و شناورهای آن تنظیم شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =