کد خبر: 231356
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

پس از بررسی‌های کارشناسانه و برگزاری جلسات تخصصی ارزیابی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت تام ایران‌خودرو به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان مورد تایید قرار گرفت.

 به گزارش «اخبار خودرو»،پس از بررسی‌های کارشناسانه و برگزاری جلسات تخصصی ارزیابی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت تام ایران‌خودرو به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان مورد تایید قرار گرفت. تام‌ ایران‌خودرو بیش از دو دهه است که در زمینه‌های مختلف دانشی در کسب‌وکارهای متنوع صنعتی مشغول به‌فعالیت است و در این سال‌ها از طریق همکاری با شرکت‌های بین‌المللی توانسته ضمن انتقال فناوری‌های نوین، به بومی‌سازی آن‌ها بپردازد و از این رهگذر صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی نصیب صنایع کند.
به‌استناد کسب این تاییدیه، تام در گروه «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار» موفق به‌دریافت عنوان دانش‌بنیان تولیدی نوع دو (صنعتی) شده است. محصولات و خدمات تاییدشده این شرکت در این مرحله شامل خدمات طراحی، بهینه‌سازی و شبیه‌سازی خط و سلول رباتیک، نرم‌افزار تام‌ اسکادا و سیستم جاذب رنگ اتاق خودرو است. همان‌گونه که نتیجه‌ ارزیابی‌های شرکت نشان می‌دهد، شرکت تام توانسته است در سال‌های طولانی فعالیت خود همواره با توانمند کردن و تشویق منابع «مغز افزاری» خود زمینه‌ساز فعالیت آنان در پروژه‌های دانشی متعددی باشد و به‌توسعه و خلق محصولات و خدمات دانش‌بنیان در حوزه رباتیک، اسکادا و طراحی تجهیزات متنوع مورد نیاز در خطوط تولید بپردازد. طبق آیین‌نامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از جمله حمایت‌ها و مزایای کسب این مجوز برای پروژه‌های دانش‌بنیان تام، معافیت از پرداخت عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی، معافیت قراردادهای دانش‌بنیان از ضرایب حق بیمه قراردادها، حمایت از صادرات و توسعه بازار بین‌المللی و استفاده از تسهیلات مالی کم‌بهره خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =