کد خبر: 233190
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
غرفه شرکت قطعه ‌سازی کروز

در نخستین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌ های خودرو؛ علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در غرفه شرکت قطعه‌سازی کروز از برد کنترلی داخلی‌سازی‌شده ایربگ (کیسه هوا) و نسل پنجم ECU  تولیدی این شرکت رونمایی کرد. با داخلی‌سازی بردکنترلی تمام مجموعه ایربگ به‌طور کامل داخلی‌سازی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، برد کنترلی (ACU) یکی از اجزای حساس و در حقیقت راهبردی ‌ترین قطعه ایربگ است که در تصادفات دستور باز شدن یا باز نشدن آن را صادر می‌کند. تاکنون پنج شرکت از چهار کشور ژاپن، آلمان، چین و آمریکا این فناوری را در اختیار داشتند و اکنون ایران به پنجمین دارنده این فناوری در جهان مبدل شد.

وزیر صمت درباره بومی‌سازی کنترلر ایربگ توسط این شرکت گفت: «کروز سهم موثری در این زمینه دارد، باید از چنین شرکت‌هایی حمایت کنیم تا شاهد داخلی‌سازی در تمام حوزه‌ها باشیم.»

محمدمهدی سیفی، کارشناس طراحی ACU واحد تحقیق و نوآوری کروز گفت: «از سال ۹۳ تیمی در این شرکت به منظور تولید این قطعه و کسب دانش آن شکل گرفت.  مهندسی امنیت (SAFETY) در این محصول اجرا شده تا هنگام تصادف، کاملا دقیق عمل کند.»

سیفی بیان کرد: «آزمایش‌های صحت‌گذاری و صحت‌سنجی این محصول در خود شرکت انجام شده اما تست اصلی و نهایی که همان «تست تصادف» است روی خودرو تیبا و در کشور اسپانیا انجام شد و نتیجه بسیار خوبی داشت.»

وی ادامه داد: «این محصول در تمام خودروها قابل‌استفاده بوده و ظرفیت تولید آن روزانه 5 هزار دستگاه است. البته در زمینه ایربگ پرده‌ای همچنان نیاز به واردات داریم. ایربگ پرده‌ای پروژه بعدی است که تا یک سال آینده به تولید آن دست خواهیم یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =