کد خبر: 233193
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
مه ‌شکن

جدای از جذابیت ظاهری، مه‌شکن‌ها برای افزایش میدان دید راننده در شرایط آب و هوایی مه‌آلود طراحی شده‌اند؛ اما برد بسیار کم نور آن‌ها سبب شده در این زمینه چندان موفق ظاهر نشوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، مه ‌شکن ‌های عقب شاید فایده بیش‌تری داشته باشند؛ زیرا نور بیشتری نسبت به‌چراغ‌های اصلی دارند و تشخیص آن‌ها در جاده‌های مه‌آلود راحت‌تر صورت می‌گیرد؛ اما چراغ‌های جلو بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و البته در شرایط مه‌آلود و دید کم نیز وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. 

مایکروسافت به‌تازگی اختراع جدیدی را ثبت کرده که به‌عنوان عینک AR با کنترل پیش‌بینی‌پذیر دستگاه خارجی مبتنی بر ورودی رویداد ویژه توصیف شده است.

به‌عبارت ساده‌تر این تکنولوژی از تکنولوژی واقعیت افزوده محیط پیش روی خودرو استفاده کرده و تصاویر یادشده را پردازش می‌کند. این تکنولوژی سپس تصاویر بهتری را برای راننده به‌نمایش می‌گذارد و عینک واقعیت افزوده مخصوص را می‌توان برای این تصویرسازی به‌کار گرفت. 

همچنین می‌توان از این تکنولوژی به‌عنوان نمایشگر سربالا یا همان هدآپ دیسپلی نیز استفاده کرد. تکنولوژی واقعیت افزوده قبلا در هدآپ دیسپلی به‌کار رفته و مرسدس‌بنز نیز از سیستم مشابهی در نسل جدید S کلاس سود برده است.

اما اگرچه سیستم به‌کاررفته توسط شرکت‌های پاناسونیک و مرسدس‌بنز همچنان روی دید واضح از جلو خودرو تکیه کرده‌اند، اما سیستم مایکروسافت درواقع به‌دنبال بهبود دید راننده در شرایطی است که محیط پیش رو کاملا آشکار نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =