خودروهای برقی

دیگو برودونی، معاون والوالین Europe، وضعیت فعلی تجارت روانکاری بازار اروپا را توضیح می‌دهد و همکار او ماریو مونتوری، مدیر فنی منطقه‌ای والوالین  Europe نیز درباره این تغییرات و چالش‌های ناشی‌از شرایط عملیاتی خاص فناوری وسایل نقلیه الکتریکی هیبرید و راه‌حل والوالین صحبت خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در این مطلب قصد داریم به تجارت محصولات روانکاری و آینده پیش‌روی این محصولات از دیدگاه دو تن از مدیران شرکت والوالین بپردازیم.
دیگو برودونی، معاون والوالین Europe، وضعیت فعلی تجارت روانکاری بازار اروپا را توضیح می‌دهد و همکار او ماریو مونتوری، مدیر فنی منطقه‌ای والوالین Europe نیز درباره این تغییرات و چالش‌های ناشی‌از شرایط عملیاتی خاص فناوری وسایل نقلیه الکتریکی هیبرید و راه‌حل والوالین صحبت خواهد کرد.

در حال حاضر، وضعیت تجارت محصولات روانکار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
برودونی: درحال‌حاضر همه چیز برای این صنعت و والوالین به‌خوبی پیش می‌رود. از بالادست صنعت گرفته تا مصرف‌کنندگان بازار با چالش خاصی روبه‌رو نیستند. تقاضا برای محصولات روانکار در حال تغییر و همزمان در حال رشد است. در چند دهه گذشته، فناوری موتور خودرو تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات عمدتا در جهت افزایش بازده سوخت، انتشار آلودگی کمتر و همزمان رشد قدرت و عملکرد موتور است. این امر باعث افزایش استفاده از فناوری‌های مختلف مانند موتورهای تزریق مستقیم سوخت (GDI) و سیستم‌های هیبرید برای ایجاد تعادل بین کارایی و عملکرد شده، اگرچه این پیشرفت‌ها باعث افزایش کارایی شده است اما احتمال بروز مشکلات موتور را نیز افزایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال موتورهای GDI، حدود 50 درصد کوچک‌تر و 65‌درصد قدرتمندتر هستند و بازده سوخت آن 43‌درصد بیشتر از یک موتور معمولی است. رساندن قدرت بیشتر به یک موتور کوچک‌تر می‌تواند منجر به افزایش دما و فشار در موتور شود که ممکن است طیف وسیعی از مشکلات را ایجاد کند که شامل از دست دادن مزیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش عملکرد است. در چنین مواردی به راه‌حل‌های نوآورانه و هوشمندانه متناسب با افزایش پیچیدگی و منحصربه فرد بودن شرایط نیاز است. درهمین‌حال قیمت‌ خرید چنین وسایل‌نقلیه‌ای درحال کاهش است. نسل اول این فناوری اکنون در حال وارد شدن به بازار دست دوم است. همچنین، مالیات کمتری در ارتباط با مالکیت موتورهای سبک و کارآمد در نظر گرفته می‌شود. همه اینها عواملی هستند که دسترسی گسترده به این نوع وسایل‌نقلیه و تقاضای محصولات مناسب پس‌از فروش (مانند روانکار) را برانگیخته‌اند.

می‌توانید درباره نیاز بازار به محصولات هیبرید و تصمیم والوالین برای پاسخگویی به این نیاز توضیح دهید؟
مونتوری: درحال‌حاضر، وسایل‌نقلیه الکتریکی، ازجمله هیبریدها، تعداد کمی از کل وسایل نقلیه موجود در جاده‌های اروپا را تشکیل می‌دهند. با این حال این وضعیت در حال تغییر است و داده‌ها نشان می‌دهد وسایل نقلیه‌الکتریکی هیبرید دو برابر شده و تقریبا 12درصد از فروش وسایل‌نقلیه جدید را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از دلایل آن مقررات جدید است، پایداری در سطح بین‌المللی در دستور کار سیاسی بسیاری از کشورها قرار دارد و وسایل‌نقلیه هیبرید نقش‌ مهمی را در کاهش قابل‌توجه دی‌اکسیدکربن ایفا می‌کنند. عامل دیگر، در دسترس بودن بیشتر و افزایش دامنه محصولات در بازار است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان دهه جاری تعداد وسایل‌نقلیه الکتریکی و هیبرید به حداقل 20 درصد کل خودروها افزایش یابد. این رشد مطمئنا بر محصولات پس از فروش نیز تاثیراتی خواهد داشت و منجر به کاهش تقاضا برای محصولات متناسب با فناوری متداول خودرو و افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های متناسب با این فناوری‌های الکتریکی و هیبرید خواهد شد. اگر بخواهم والوالین را ساده‌ و مختصر توضیح دهم، می‌گویم ما متعهد به جلب رضایت مشتری از طریق نوآوری هستیم. بنابراین، باتوجه به افزایش محبوبیت وسایل نقلیه‌هیبرید، غیرمعمول خواهد بود اگر یک راه‌حل هوشمندانه برای کمک به مشتریان در مراقبت بهینه از خودروهای خود ایجاد نکنیم.

روانکار مخصوص خودروهای هیبرید با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟
مونتوری: روانکارها در یک وسیله نقلیه هیبرید چالش‌های مختلفی دارند. برخلاف خودروهای معمولی، موتور احتراقی در خودرو هیبرید هر زمان که امکان داشته باشد، خاموش می‌شود تا از طریق برق کار کند و باعث کاهش مصرف سوخت و میزان انتشار شود. این چرخه توقف-شروع به وسیله‌نقلیه و روانکار فشار وارد می‌کند. با افزایش سطح عدم فعالیت، ممکن است روانکار به دمای عملیاتی مطلوب خود نرسد و توانایی برای محافظت را از دست بدهد. در عین حال، موتور آنقدر گرم نمی‌شود که بتواند آب غلیظ‌شده در روغن را بجوشاند. در نتیجه خطر افزایش تجمع لجن و خوردگی، اکسیداسیون و سایش موتور ایجاد می‌شود. چالش دیگر، استفاده وسایل‌نقلیه هیبرید از یک موتورالکتریکی برای هدایت سیستم انتقال قدرت است. این امر منجر به ایجاد شرایط عملیاتی جدید می‌شود، موقعیتی که روانکارهای معمولی آن را تجربه نکرده و آماده نشده‌اند. ازجمله شرایط عملیاتی جدید این است که روانکار می‌تواند با موتور الکتریکی تماس داشته باشد. بنابراین مهم است نوع روانکاری که در هیبرید استفاده می‌شود ویژگی‌های الکتریکی موردنیاز و سازگاری با تمام مواد و پوشش‌های عایق را داشته باشد. علاوه بر این، دمای بالا در موتور الکتریکی می‌تواند منجر به اکسیداسیون روغن، کاهش کیفیت روانکار و به‌خطر افتادن اجزای سازنده شود. روانکار تولیدشده برای وسایل نقلیه هیبرید باید موتور الکتریکی و اجزای آن را خنک کند.

والوالین برای توسعه این محصول چه کرده است؟
مونتوری: در والوالین بیش‌از یک و نیم قرن است که در حال نوآوری بوده‌ایم. هم‌زمان با شرایط منحصر به‌فرد م وسایل نقلیه هیبرید، برای یافتن راه‌حل مشتاق شدیم و محققان ما مستقیما دست‌به کار شدند. نتیجه کار آن‌ها ارائه راه‌حلی بود که از عملکرد و حفاظت موتور و گیربکس - مجموعه والوالین Hybrid مراقبت کند. تست‌های آزمایشگاهی عملکرد محصولات را از نظر اکسیداسیون، محافظت در برابر خردگی، تحمل آب و محافظت در برابر سایش نشان داده‌اند.
این مجموعه خاص، بهبود عملکرد دو رقمی را نسبت به روغن‌های معمولی نشان می‌دهد و به‌راحتی از استانداردهای شناخته‌شده صنعت مانند API و ACEA فراتر می‌رود. در حال حاضر، والوالین تنها شرکتی است که می‌تواند هم اطلاعات فنی و هم شواهد عملکردی این محصولات را به مشتریان ارائه دهد که نتیجه ادغام همکاری صنعتی با قابلیت تحقیق و آزمایش داخلی است. علاوه بر این، هدف ما هرگز رونمایی از طیف جدید محصولات نبوده است. ما با هدف ادغام محصولات در بازار آغاز به کار کردیم و به توزیع‌کنندگان نیز آموزش فنی می‌دهیم. آموزش‌های محصول، چه به صورت مجازی و چه به صورت میدانی، تعاملی است و روی گزینه‌ها و مزایای آنچه که ارائه می‌دهیم، متمرکز است. با این کار، آنها با دامنه محصول، کیفیت و روش‌های غلبه بر چالش‌های ناشی از شرایط کارکرد منحصر به فرد خودروهای هیبرید آشنا می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =