بهمن دیزل

تا مدت‌ها، گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی از سوی شرکت بازرسی کیفیت بدون برخورداری از محصول پنج ستاره منتشر می‌شد. اما حالا چند ماهی است که یکی از تجاری‌سازان بخش خصوصی توانسته است محصولات پنج‌ستاره را هم به این گزارش‌ها اضافه کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،تا مدت‌ها، گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی از سوی شرکت بازرسی کیفیت بدون برخورداری از محصول پنج ستاره منتشر می‌شد. اما حالا چند ماهی است که یکی از تجاری‌سازان بخش خصوصی توانسته است محصولات پنج‌ستاره را هم به این گزارش‌ها اضافه کند.
از نیمه دوم سال گذشته محصولات بهمن‌دیزل به‌عنوان نخستین محصولات پنج‌ستاره تجاری در این گزارش‌ها درخشیدند. این در حالی است که پیش از این تنها چند کامیون و کشنده سنگین و یک اتوبوس داخلی با چهار ستاره در میان خودروهای تجاری و به‌عنوان باکیفیت‌ترین آن‌ها به چشم می‌خورد. روند پنج‌ستاره شدن محصولات بهمن‌دیزل تا امروز ادامه پیدا کرده و محدود به سال گذشته نبوده است. همچنین به نظر می‌رسد این خودروساز بخش خصوصی برنامه‌های بسیاری برای افزایش کیفیت محصولات خود به‌ویژه در بخش تجاری دارد.

درخشش دو محصول نیمه‌سنگین و پنج ستاره

براساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام‌شده اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اردیبهشت‌ماه امسال نیز مانند ماه‌های گذشته در بخش خودروهای نیمه‌سنگین، دو کامیونت و مینی‌بوس سحر بهمن‌دیزل همچنان پیشتاز در کسب پنج ستاره کامل کیفی بوده‌اند. گزارش منتشرشده اخیر ارزشیابی خودروهای ساخت داخل توسط این اداره حاکی از آن است که در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن‌دیزل همچنان در جایگاه نخست دارای پنج ستاره کامل کیفی قرار گرفته‌اند. در بخش مینی‌بوس نیز مینی‌بوس ایسوزو سحر شرکت بهمن‌دیزل پنج‌ستاره کیفی به دست آورده است. در گزارش فروردین‌ماه اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز مینی‌بوس سحر و کامیونت‌های بهمن‌دیزل پنج ستاره کیفی را کسب کرده بودند. این وضعیت را می‌توان به‌عنوان نگاه ویژه بهمن‌دیزل و کسب موفقیت این شرکت در افزایش کیفیت تجاری‌های نیمه‌سنگین دانست که تا امروز سه محصول (دو کامیونت و یک مینی‌بوس) پنج‌ستاره را به گزارش کیفی اضافه کرده است. گزارشی که پیش از این محصولات، محصولات سنگین و نیمه‌سنگین پنج‌ستاره را ارائه نکرده بود و در بهترین حالت برخی محصولات در صورت تولید مداوم می‌توانستند چهار ستاره کیفی به دست بیاورند.

چهار ستاره‌های گروه بهمن‌ در صف ارتقای کیفی
اما موفقیت‌های بهمن‌دیزل در کسب ستاره‌های کیفی محدود به همین سه مدل پنج ستاره نمی‌شود و سایر محصولات این خودروسازی هم با کسب چهار ستاره در این گزارش‌ها می‌درخشند. در این میان می‌توان اشاره‌ای داشت به کامیونت شیلر؛ در ارزیابی‌های دو ماه گذشته اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت همچنین کامیونت شیلر بهمن‌دیزل نیز توانست چهار ستاره کیفی را از آن خود کند. در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن‌دیزل و در بخش کشنده، خودرو کشنده FAWJ6 سیبا موتور چهار ستاره کیفی به دست آوردند. این در حالی است که با توجه به موفقیت‌های این خودروسازی به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور این محصولات هم با ارتقای سطح کیفی همراه شوند و به جمع پنج‌ستاره‌های بهمن بپیوندند.

رشد 55 درصدی تولید بهمن‌دیزل در سال 1400
گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل وزارت صمت و کسب پنج ستاره کیفی کامیونت‌های بهمن‌دیزل در حالی منتشر می‌شود که براساس آمار ارائه شده توسط بهمن‌دیزل، تولید محصولات این شرکت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد 55 درصدی بوده است.
عمده رشد تولید بهمن‌دیزل در سه ماه نخست سال 1400 در کامیونت شیلر صورت است که از تولید 92 دستگاه در سال گذشته به 236 دستگاه رسیده است.
در کنار رشد کامیونت شیلر، مینی‌بوس پگاسوس دیگر محصول بهمن‌دیزل نیز شاهد رشد تولید 66 درصدی بوده است. کامیونت 6 تن NPR75K همچنین با تولید 60 دستگاه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصد همراه بوده است. در حوزه تولید محصولات کاربری بهمن‌دیزل نیز با توجه به آمار ارائه‌شده، تولید در مقایسه با سال گذشته 282 درصد افزایش یافته است.
محمد محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل در نشست خبری اردیبهشت‌ماه خود از توسعه محصولات و تولید کامیون و کشنده در سال جاری خبر داد و گفت: «دستیابی به داخلی‌سازی 60 درصدی در شیلر، ارتقای سطح کیفی محصولات، افزایش صد درصدی تولید و صادرات از اهداف امسال بهمن‌دیزل است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =