مراکز اسقاط خودروهای فرسوده

برخی متقاضیان خرید خودرو از آذرماه تا اسفندماه گذشته، در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کردند، خودرو خود را به مراکز اسقاط تحویل داده‌اند، اما اکنون که بیش‌از ۵ماه از اسقاط خودرویشان می‌گذرد هنوز درگیر کارهای اداری و مراحل استعلامات هستند. در ادامه رحیم وکیلی، فعال صنعت بازیافت خودروهای فرسوده به بیان نظرات خود می پردازد.

چرا مالکانی که خودروهایشان تحویل شرکت‌های بازیافت شده‌ است تاکنون موفق به دریافت وجه اسقاط نشده‌اند؟

در سال گذشته تعدادی از متقاضیان در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کردند و برنده شدند و قرار بر این شد بعد از اسقاط خودرویشان به آن‌ها خودرو جایگزین تعلق بگیرد؛ بر این اساس برای تعدادی از متقاضیان فرآیند کاری آغاز شد. در مرحله کنونی ۷هزار و ۵۰۰ نفر از این متقاضیان باید ابتدا خودرو خود را اسقاط و سپس نسبت به تکمیل وجه و پس از آن تحویل خودرو، اقدام کنند.

آمارها نشان می‌دهند تعداد افراد بسیاری نسبت به نوسازی خودروهای فرسوده خود اقدام کردند، چه کسانی می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند؟

متقاضیانی که در طرح‌های عادی و مادران همزمان با طرح فرسوده ثبت‌نام کرده بودند خودرویشان را با قیمت‌های سال گذشته تحویل گرفته‌اند. اکنون شش‌ماه از قرعه‌کشی خودروهای فرسوده گذشته، اما تا به‌حال ردیف قرارداد برای متقاضیان عادی صادر نشده؛ برای رندگان پیش‌فروش بهمن‌ماه هم که موعد تحویلشان خرداد بوده، با گذر از موعد تحویل خودرو، هنوز قراردادی امضا نشده است.

چه زمانی برای تمام ثبت‌نام‌کنندگان فرصت استفاده از مزیت اسقاط خودروهای فرسوده فراهم خواهد شد؟

تاکنون برای ۴هزار و ۵۰۰ نفر، از طرف خودروساز پیامک ارسال شده است، برای افراد باقیمانده نیز هفته آینده پیامک تکمیل وجه ارسال و فراخوان از سمت خودروساز مربوطه انجام خواهد شد. حدود ۲هفته گذشته اطلاعات این متقاضیان برای خودروساز مربوطه ارسال شد. البته قرار است هفته آینده پیامک فراخوان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =