کد خبر: 247728
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران تهران قم انتخاب بهترین نوع وسیله نقلیه است. اگر این موضوع ذهن شما را هم به خود درگیر کرده است، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه مطلب معیارهای مهم برای انتخاب سفر با ماشین یا خرید بلیط قطار تهران قم را بررسی می‌کنیم و مزایای سفر با هریک را شرح می‌دهیم. دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد تا درباره روش سفر خود تصمیم بهتری بگیرید و سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. فلای‌تودی، مرجع خرید بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کند.

بهتر است با قطار به قم سفر کنیم یا با ماشین؟

با ماشین به قم سفر کنیم یا قطار؟!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر از تهران به قم هستید، ممکن است که ذهن شما هم درگیر این مسئله شده باشد که سفر با ماشین شخصی بهتر است یا قطار؟ به‌طورکلی بخواهیم بگوییم این مسئله تا حد زیادی به ترجیحات شما بستگی دارد؛ اما درنظر گرفتن فاکتورهای زیر نیز به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید:

توجه به مسافت

قم در فاصله ۱۴۸ کیلومتری از تهران واقع شده است. فاصله زمانی آن نیز در حدود ۲ ساعت است. اگر رانندگی شما را خسته نمی‌کند، سفر با ماشین را انتخاب کنید؛ اما اگر ترجیح می‌دهید که این مسافت دو ساعتی را نیز کامل استراحت کنید، سفر با قطار بهتر خواهد بود.

تعداد مسافران

یکی‌دیگر از نکات مهم برای انتخاب بهترین وسیله نقلیه تعداد مسافران است. اگر دسته‌جمعی سفر می‌کنید یا بالعکس تنها هستید، سفر با قطار بهتر خواهد بود.

شرایط جوی

همه می‌دانیم که برای رانندگی در جاده‌های بارانی و برفی باید محتاط بود و ازطرفی قطارها امن‌ترین وسیله نقلیه هستند. اگر قصد رانندگی با ماشین را دارید، بهتر است که از قبل وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید.

هزینه‌های سفر

شاید تابه‌حال به آن توجه نکرده باشید؛ اما مقایسه هزینه‌های سفر نیز یک معیار مهم است. قطارها ارزان‌ترین وسایل نقلیه هستند و برای سفر با آن‌ها فقط نیاز به پرداخت هزینه بلیط خواهد بود. برای سفر با خودرو هزینه بررسی عملکرد مناسب ماشین قبل از سفر و بنزین برعهده شما خواهد بود.

بهتر است با قطار به قم سفر کنیم یا با ماشین؟

مزایای سفر با ماشین شخصی به قم

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مسافت ۱۴۸ کیلومتری تهران- قم را با خودرو شخصی خود طی کنند؛ چراکه فاصله کوتاه است و تنها با دو ساعت رانندگی می‌توانند به مقصد برسند. آن‌ها بر این باورند که سفر با خودرو شخصی بسیار راحت‌تر است؛ زیرا در هر زمانی‌که بخواهند می‌توانند برای استراحت و غذاخوردن توقف کنند. ازطرفی تعیین زمان حرکت نیز برعهده خود آن‌ها خواهد بود. هر زمانی که بخواهند، می‌توانند سفر دو ساعتی خود را آغاز کنند.

البته این موارد تنها مزایای سفر با خودرو شخصی نیست. اینکه در طول سفر با ماشین فضای شخصی خود را دارند؛ احساس راحتی و امنیت بیشتری به مسافران می‌دهد.

مزایای سفر با قطار به قم

بااینکه مسافت تهران-قم کم است؛ اما برخی دیگر از افراد سفر با قطار را ترجیح می‌دهند. اولین و مهم‌ترین دلیل آن‌ها برای سفر با قطار تهیه آسان و راحت بلیط سفر است. خرید بلیط قطار تهران قم نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر و البته ارزان‌تر است. این روزها با گسترش دنیای اینترنت می‌توان بلیط قطار را به‌آسانی و تنها با چند کلیک ساده و بدون مراجعه حضوری به شرکت‌های ریلی تهیه کرد. در ادامه دیگر مزایای سفر با قطار را بررسی می‌کنیم:

ایمنی سفر

قطار یکی از ایمن‌ترین وسایل حمل‌ونقل است؛ بنابراین بدون استرس و نگرانی از خطرات جاده‌ای می‌توان از سفر خود لذت برد.

عدم خستگی در طول مسیر

در سفر با قطار خستگی معنایی ندارد. شما می‌توانید روی صندلی نرم و راحت خود استراحت کنید یا زمانی‌که از نشستن خسته شدید، در راهروهای قطار قدم بزنید. به رستوران بروید و با صرف غذا یا نوشیدنی زمان خود را سپری کنید.

مسیری بدون ترافیک

با توجه به واقع‌شدن ریل قطارها در مناطق خارج از شهر و ماهیت مسیر در این روش حمل‌ونقل، خبری از ترافیک جاده‌ها، بزرگراه‌ها، ورودی و خروجی‌های شهر به‌خصوص در تعطیلات نخواهد بود.

برخورداری از خدمات پزشکی

هنگام سفر با قطار از امکاناتی همچون حضور پزشکان بهره‌مند می‌شوید. در صورت بروز هر گونه مشکل، افراد حاضر در قطار آماده‌اند به شما کمک کنند. این امکانات به‌ویژه برای خانم‌های باردار، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای اهمیت زیادی دارد.

بهتر است با قطار به قم سفر کنیم یا با ماشین؟

نحوه خرید بلیط قطار تهران قم

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، این روزها امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار فراهم شده است. فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین وب‌سایت‌های خرید بلیط قطار است. برای رزرو بلیط تنها کافیست که مبدأ، مقصد، زمان حرکت، زمان بازگشت، تعداد نفرات و نوع کوپه را در قسمت‌های مشخص شده سایت وارد کنید و تنها چند ثانیه منتظر بمانید؛ پس از آن، تمام بلیط‌ های قطار تهران-قم از ارزان‌ترین گزینه به شما نمایش داده خواهد شد.

در بین بلیط‌ ها خوب بررسی کنید و جزئیات هریک نظیر نوع قطار، شرکت ریلی، ساعت ورود، ایستگاه‌ها و قوانین استرداد را درنظر بگیرید؛ درنهایت گزینه‌ای را رزرو کرده که بیشترین هماهنگی را با برنامه سفر شما دارد. برای ثبت و رزرو نهایی، تنها کافیست که اطلاعات مسافران را ثبت کنید و پرداخت را انجام دهید. به همین راحتی و آسانی کار خرید بلیط با موفقیت انجام شد.

رزرو هتل در قم با فلای تودی

اگر قرار است که چند روزی را در شهر قم بمانید، نیاز به رزرو هتل یا اقامتگاه خواهید داشت. توصیه می‌شود که برای راحتی بیشتر سفر و دوری از چالش‌های رزرو بهترین اقامتگاه، قبل از سفر نسبت به انتخاب و رزرو آن اقدام کنید.

یکی‌ دیگر از خدمات فلای تودی امکان رزرو اقامتگاه است. برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین هتل فقط کافی است که به وبسایت فلای تودی بروید و بعد از مشخص‌کردن زمان ورود به قم و تعداد مسافران، به بررسی واحدها و اتاق‌های پیشنهادی بپردازید؛ به‌منظور داشتن انتخابی بهتر بررسی نظرات مسافران قبلی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. با رزرو هتل قبل از سفر با خیال راحت می‌توانید برنامه‌های سفر خود را تنظیم کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =