کد خبر: 249837
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
امپاور و فورس

پس از عرضه دو کامیون امپاور و فورس در بورس کالا، قیمت نهایی این کامیون‌ها برای مشتریان مشخص شد.

روز یکشنبه (۱۰تیر ۱۴۰۳) شرکت بهمن‌دیزل زیرمجموعه گروه بهمن تعداد ۴۰دستگاه کامیون عرضه کرد. در این عرضه، ۲۰دستگاه کامیون کشنده امپاور و ۲۰دستگاه کامیون فورس در تالار خودرو بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که با استقبال بالایی مواجه شد. در این عرضه، ۱۱۱ تقاضا برای کامیون کشنده امپاور و ۱۱۹ تقاضا برای کامیون فورس شکل گرفت.

قیمت پایانی برای کامیون کشنده امپاور ۵میلیارد و ۲۸۱میلیون و ۴۵۰هزار تومان و قیمت پایانی کامیون فورس یک‌میلیارد و ۹۲۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان در نظر گرفته شد؛ شرکت بهمن‌دیزل هر دو کامیون را در تاریخ ۱۰شهریور ۱۴۰۳ تحویل مشتریان خواهد داد.

براساس این گزارش، به قیمت نهایی کامیون کشنده امپاور سفید رنگ مدل ۱۴۰۳ علاوه بر قیمت کشف‌شده، ۱۰درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی به مبلغ ۱۹میلیون و ۲۲۴هزار تومان شامل مالیات، عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت سوخت، بیمه شخص ثالث و ... اضافه خواهد شد. به قیمت نهایی کامیون فورس سفید رنگ مدل ۱۴۰۳ نیز علاوه بر قیمت کشف‌شده، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی به مبلغ ۱۳میلیون و ۷۶۴هزار تومان شامل مالیات، عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت سوخت، بیمه شخص ثالث و... اضافه می‌شود.

گفتنی است؛ امپاور BD۵۰۰، یک کامیون‌کشنده تک‌محور، پرقدرت و مدرن متعلق به شرکت بهمن‌دیزل است. این کشنده به کولر درجا مجهز است و توانسته مجوز حمل کالای خطرناک ADR را اخذ کند.

امپاور با موتور ۱۱۸۰۰سی‌سی توربو مجاز به حمل ۴۴ تن وزن بوده و از یک گیربکس ۱۲سرعته AMT مدل TRAXON از برند ZF بهره می‌برد. کامیون فورس نیز محصولی از شرکت بهمن‌دیزل است که در دسته کامیونت‌های ۸تن قرار می‌گیرد.

موتور به کاررفته در فورس ۸تن از برند کامینز بوده و دارای ۴سیلندر خطی سوپ بالا، تزریق مستقیم ۱۶سوپاپ ، مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر است؛ همچنین این موتور دارای قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار و حجم ۳۷۶۰سی‌سی است.

سیستم سوخت‌رسانی فورس ۸.۵تن انژکتور-کانال مشترک (بوش-آلمان) بوده و باک آلومنیومی با حجم ۲۰۰ لیتر برای آن تعبیه شده است. ترمزهای جلو و عقب در کامیونت فورس ۸.۵تن به صورت کاسه‌ای- پنوماتیک بوده و سیستم ترمز آن نیز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی برای تعادل و پایداری در سطوح لغزنده (EBD+ABS) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =