کد خبر: 249935
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
افتاب خودرو

مدل‌های سواری مزدا از سال ١٣٧٨ در دو سگمنت C و B و در دو نسل مزدا ٣٢٣ و بعدا دو نسل مزدا ٣ و همچنین مزدا ٢ به‌تولید رسیدند و در بازار ایران با استقبال خوبی همراه شدند.

درسال ١٣٩٩ با اوج‌گیری تحریم‌ها، ارسال قطعات مزدا جهت مونتاژ به‌ایران متوقف شد؛ تا این‌که در ساعت پایانی روز چهارشنبه، بیستم تیرماه امسال، شرکت آفتاب‌خودرو در نشست خبری اعلام کرد قصد دارد مجددا پای خودروهای مزدا را به‌بازار کشورمان باز کند؛ البته این بار به‌صورت وارداتی.

به‌گفته کاظمی، مدیرعامل این شرکت، این خودروها از سایت تولیدی چانگان - مزدا از کشور چین تامین خواهد شد.

درحال حاضر چانگان دارای یک جوینت‌ونچر با مزداست و تنها تولیدکننده خودروهای سواری مزدا در چین به‌شمار می‌رود.

به‌گفته مدیرعامل آفتاب‌خودرو، این شرکت دارای سابقه ۱۵ ساله نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای، کیا، رنو، فردا موتور و غیره است و حال تصمیم گرفته از قامت یک نمایندگی فروش و خدمات، وارد لیگ جدید واردکنندگان خودرو شود.

نخستین پارت خودروهای سفارشی شامل ۴۰۰ دستگاه مزدا٣ نسل جدید و مدل کراس‌اوور مزدا CX۳۰ با مدل ٢٠٢٤ است.

مزدا٣ خودرویی شناخته‌شده برای ایرانیان است و کراس‌اوور CX۳۰ نیز در اصل نسخه کراس مزدا٣ است.

هر دو این خودروها با یک پیشرانه ٢٠٠٠ سی‌سی تنفس‌طبیعی به‌قدرت ١٨٦ اسب‌بخار و با سال ساخت ٢٠٢٤ راهی ‌بازار ایران خواهند شد.

بر این اساس مزدا٣ و مدل کراس تک‌دیفرانسیل آن یعنی CX ۳۰ از لحاظ قدرت موتور و گشتاور نسبت به‌رقبا در بازار ایران دست بالا را خواهند داشت.

طبق صحبت‌های کاظمی، مدیرعامل آفتاب‌خودرو، این شرکت در آینده برای عرضه مدل‌های هیبرید و تمام‌برقی مزدا هم برنامه دارد و واردات مدل‌های هیبرید وبرقی مزدا ٣ و CX۳۰ و احتمالا مدل هیبرید CX۵۰ در برنامه واردات این شرکت خواهد بود.

همچنین واردات مدل تمام‌برقی مزدا ٦ با نام EZ۶ در دستور کار این شرکت قرار دارد. درنهایت اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، پای نخستین‌سری از خودروهای مزدا، در نیمه دوم سال جاری به‌بازار کشورمان باز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =