کامیون 2631 آمیکو

کامیون جدید آمیکو علاوه‌بر برخورداری از پیشرانه قدرتمند، در طراحی ظاهری و امکانات کابین نیز با ارتقا همراه بوده است.

400 اسب‌بخار قدرت و 1950نیوتون‌متر گشتاور

نسل جدید کامیون M2631D آمیکو که به‌تازگی رونمایی شده، به یک پیشرانه دیزلی 11هزار و 596 سی‌سی مجهز است. این موتور که توسط شرکتی با نام Weichai طراحی و تولید شده است، از 400 اسب‌بخار قدرت و 1950نیوتون‌متر گشتاور برخوردار است.

در شرایطی که آلاینده‌های زیست‌محیطی به یکی از مشکلات کشور تبدیل شده است، آمیکو در اقدامی درخور، جدیدترین محصول خود را با استانداردهای آلایندگی یورو5 روانه بازار خواهد کرد. پیشرانه این خودرو در هماهنگی با یک گیربکس 14سرعته کار می‌کند و قدرت را با دو محور پشتی خودرو منتقل می‌کند.

نسل چهارم کامیون «2631» آمیکو رونمایی شد

این خودرو امکان حمل بار تا 26تن را دارد که آن را در رده‌ کامیون‌های سنگین بازار قرار می‌دهد. همچنین امکانات ایمنی جدیدی مانند ترمز اضطراری پیشرفته، محورهای ماژول جداگانه در قسمت جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ABWS و سیستم هشدار برخورد از جلو به این خودرو اضافه شده‌اند.

برخورداری از استانداردهای 85گانه و گواهی‌های بین‌المللی

مدیر تحقیقات و توسعه شرکت ارس‌خودرودیزل در این مراسم با معرفی محصول جدید آمیکو گفت: «نسل جدید کامیون 2631 که با عنوان تجاری M2631D New معرفی شده است و به بازار عرضه خواهد شد، مانند نسخه قبلی خود از پیشرانه و مجموعه پاورترین انتقال قدرت مشترک بهره می‌برد و برخی تغییرات در حوزه کابین و سیستم ترمزبندی در نسخه جدید این خودرو اتفاق افتاده که مهم‌ترین آن‌ها استانداردهای الزامی است.»

صمد صمدزاده افزود: «برخی نیازهای استاندارد الزامی در کشور وجود دارد که به استانداردهای 85گانه معروف هستند. درخصوص این خودرو استانداردهای 85گانه را به‌راحتی و با معتبرترین مراکز آزمون بین‌المللی در خارج کشور تست کرده‌ایم. تاییدیه‌ها و تمام گواهی‌های این خودرو بر این اساس صادر شده و توانسته است از سخت‌ترین تست‌ها و تاییدیه‌ها با سربلندی کامل و موفقیت بیرون بیاید. به همین دلیل این خودرو به‌عنوان جان‌سخت جاده‌ها شناخته می‌شود.»

وی ادامه داد: «این خودرو علاوه بر این‌که همه استانداردها را به‌راحتی طی کرده، به برخی موارد کاربری هم مجهز شده است.» مدیر تحقیقات و توسعه شرکت ارس‌خودرودیزل همچنین با اشاره به این‌که نسل چهارم کامیون 2631 تفاوت‌هایی با نسل‌های قبلی دارد که می‌تواند آن را در بازار خودروهای داخلی‌ متمایزتر جلوه دهد، عنوان کرد: «ازجمله امتیازات این خودرو نسبت به نسل قبلی می‌توان به ترمز اضطراری پیشرفته، محورهای ماژول جداگانه در قسمت جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ABWS و سیستم هشدار برخورد از جلو نیز اشاره کرد که به‌صورت سیستم‌های کنترلی و دستیار راننده، به کمک این خودرو آمده‌اند.»

نسل چهارم کامیون «2631» آمیکو رونمایی شد

طراحی کاربری‌ محصول جدید با همکاری آذرموتور

نسل چهارم کامیون 2631 آمیکو به‌زودی با دو کاربری نیز به بازار تجاری‌های کشور عرضه خواهد شد. وظیفه طراحی و تولید کاربری‌های این کامیون جدید آمیکو را شرکت آذرموتور برعهده دارد.

شرکت آذرموتور در سال 1368 با هدف کمک به صنعت حمل‌ونقل و تولید موتورسیکلت تاسیس شد که نخستین زیرمجموعه از هلدینگ بزرگ آمیکو بود. این شرکت به تولید انبوه مدل‌های مختلف و باکیفیت کاربری روی آورده است که منتج به ارتباط مستقیم و مناسب میان تولیدکننده و کاربری‌ساز و مشتریان شده است.

شرکت آذرموتور در ادامه روند رو به رشد خود موفق به اشتغال‌زایی 350 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است. این شرکت تاکنون موفق به تولید کاربری‌های کامیون، کامیونت، پیکاپ و غیره شده است. ازجمله محصولات این شرکت می‌توان به کاربری‌هایی ازجمله کمپرسی، میکسر، آتش‌نشانی، خودروهای امداد و نجات، حمل پول، جرثقیل، اتاق باری، کمپر، خدمات شهری، حمل زباله و تانکر اشاره کرد.

تغییر در طراحی و افزایش امکانات رفاهی کابین

کامیون جدید آمیکو علاوه‌بر برخورداری از پیشرانه قدرتمند، در طراحی ظاهری و امکانات کابین نیز با ارتقا همراه بوده است. جلوپنجره این کامیون نسبت به نسل قبلی کمی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده و چراغ‌های دی‌لایت آن نیز مدرن‌تر شده است. در کابین این خودرو جدید نیز نمایشگر مرکزی و نمایشگر دیجیتالی به کلاستر آن شده است.

نسل چهارم کامیون «2631» آمیکو رونمایی شد

آمیکو در طراحی نسل جدید محصول جان‌سخت خود، به راحتی کاربران و رانندگان نیز اهمیت بیشتری داده است. ازجمله اقدامات آمیکو در این راستا، می‌توان به صندلی‌های نیوماتیکی با قابلیت تنظیم، جای خواب و برخی از امکانات رفاهی داخل کابین اشاره کرد. تهویه مطبوع اتوماتیک، بخاری درجا و سیستم سرگرمی از دیگر امکاناتی است که کابین خودرو جدید آمیکو به آن‌ها مجهز شده است.

ازجمله امتیازات این خودرو نسبت به نسل قبلی می‌توان به ترمز اضطراری پیشرفته، محورهای ماژول جداگانه در قسمت جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ABWS و سیستم هشدار برخورد از جلو نیز اشاره کرد که به‌صورت سیستم‌های کنترلی و دستیار راننده، به کمک این خودرو آمده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =