کد خبر: 234844
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

مانند زمانی‌که مردم برای خرید خودرو نیاز به وام و کمک مالی داشتند، این روزها به نظر می‌رسد خودروهای موجود برای دریافت خدمات نیاز به محرک مالی و وام دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مانند زمانی‌که مردم برای خرید خودرو نیاز به وام و کمک مالی داشتند، این روزها به نظر می‌رسد خودروهای موجود برای دریافت خدمات نیاز به محرک مالی و وام دارند. با بالارفتن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو همزمان با صعودی شدن قیمت آن،‌ عدم تمایل خودروسواران به انجام سرویس‌های منظم، تعویض روانکارها و حتی تایر و قطعات مستهلک باعث شده است تا اقتصاد بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی در بخش خدمات پس از فروش با مشکل مواجه شود.
شاید مهم‌ترین چالش را در شرایط فعلی تایرسازانی دارند که مجبورند با سود اندک کالای خود را تولید کنند ولی در بازار برای محصولاتشان مشتری ندارند. در چنین شرایطی معمولا بازار به دامپینگ روی می‌آورد و ضربه اصلی را واحدهای تولیدی و کارگران و متخصصان شاغل در آن می‌خورند. شاید بسیاری از مردم چشم‌انتظار سرانجام برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری هستند تا قیمت کالاهایی مانند قطعات خودرو،‌ تایر و دیگر اقلام مصرفی کاهش یابد. اما به این نکته توجه نمی‌کنند که تولیدکنندگان،‌ مواداولیه موردنیاز خود را با ارز گران خریداری کرده‌اند و اگر قرار باشد کاهش قیمتی نیز اتفاق بیفتد باید پس از تولید کالا با مواداولیه خریداری‌شده از قبل باشد.
در همین فضا،‌ مهم‌ترین عاملی که بازار را به رکود کشیده است،‌ کمبود نقدینگی در بین بخش عمده‌ای از جامعه است که در قامت کارمند و کارگزاران زندگی می‌کنند. برای این بخش از جامعه دولت می‌تواند با در نظر گرفتن وام‌های کوتاه‌مدت و پرداخت بن‌های خرید،‌ آنان را به تامین نیازهای خود از بین محصولات داخلی ترغیب کند.
کاری که درنهایت باعث خالی شدن بازار از اجناس دپوشده و ایجاد جهش در تولید می‌شود. چنین اقدامی نه‌تنها باعث ایجاد گردش مالی در بازار و کارخانه‌ها خواهد شد بلکه زمینه حفظ اشتغال برای نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی را نیز فراهم خواهد کرد. اتفاقی که باید از آن به عنوان حمایت از تولید نام برد و به خاطر داشت دولت‌ها تنها وظیفه حمایتی از واحدهای تولیدی هنگام شروع به فعالیت خود را ندارند و باید در دوران رکود به‌ویژه رکود تورمی نیز با حمایت‌هایی از این دست صنعت را برای ادامه یافتن حیاتش یاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =