باتری خودروهای برقی

روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها نسبت به‌واردات گسترده برخی خودروهای الکتریکی که به‌دلیل تسلط کشورهای متخاصم بر شرکت سازنده آن‌ها احتمال خرابکاری در آن‌ها وجود دارد، هشدار دادند .

به گزارش خبرنگار ما با توجه به‌تحولات سیاسی و نظامی طی روزهای گذشته در خاورمیانه، درخصوص احتمال انفجار باتری پیجرها و بی‌سیم‌ها با سوالاتی از این دست مواجهیم که آیا ممکن است در یک عملیات تروریستی، باتری خودرو برقی و هیبرید نیز به‌عنوان عامل انفجاری مورد سوءاستفاده قرار بگیرد؟

درپاسخ به این سوال شاید بتوان گفت از نظر علمی، به‌دلیل استفاده خودروهای برقی و هیبرید از تکنولوژی باتری لیتیوم - آیون، (مشابه تکنولوژی به‌کار رفته در باتری پیجرها، موبایل‌ها و بی‌سیم‌ها) امکان در دست گرفتن کنترل باتری آن‌ها به‌عنوان عامل انفجاری وجود دارد. به‌خصوص این‌که معماری باتری‌های لیتیوم- آیون خودروهای تمام‌برقی و همچنین وجود فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و ماژول‌هایی که درنرم‌افزار کنترلی این مدل خودروها به‌کار گرفته می‌شود، زمینه را تا حد زیادی برای استفاده از آن‌ها با هدف انجام عملیات تروریستی فراهم می‌کند؛ زیرا امکان اتصال به نرم‌افزارهای ارتباطی و کنترلی خودروها وجود دارد و درنهایت با توجه به‌آن‌چه درعرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم، طی روزهای آینده به‌صورت مباحث کارشناسی دراین‌باره بیشتر خواهیم نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =