فرهاد بهنیا

فعالان صنعت قطعه معتقدند متاسفانه خودروسازان نه‌تنها مطالبات قطعه‌سازان را به موقع پرداخت نمی‌کنند بلکه ازآن‌سو بخشی از سپرده‌های قطعه‌سازان را بدون اطلاع و آگاهی آن‌ها نگه می‌دارند. 

در این زمینه فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور به بیان نظرات خود پرداخته است.

رفع چالش‌های قطعه‌سازان به کجا ختم شد؟

در سال گذشته طی نامه‌ای به خودروسازان چند مورد را مطرح و از آن‌ها درخواست کردیم چنانچه قطعه‌ای خط تولید خودرو را دچار مشکل کرد به سرعت به قطعه‌ساز اطلاع دهند تا عیوب موردنظر توسط گروه کارشناسی متشکل از قطعه‌ساز، خودروساز و حتی نماینده وزارت صمت بررسی و نسبت به رفع آن اقدام و چنان چه تشخیص داده شود ایراد مربوط به خودروساز یا خط مونتاژ است همان‌جا رفع عیب توسط خودروساز پیگیری شود.

آیا بخشودگی انجام نشد؟

باتوجه به ساخت دستگاه تست قطعات و نتایج مثبت آن در رفع ایردات احتمالی قطعات انتظار می‌رفت قطعه‌سازانی که این کار را انجام می‌دهند، تشویق شوند و خودروساز نسبت‌به بخشودگی بخشی از جرایم آن‌ها اقدام کند. اما نه‌تنها این حرکت هم اتفاق نیفتد بلکه ضرایبی برای جرایم در نظر گرفته می‌شود. البته میزان جرایم برای قطعه‌سازان متفاوت است که مسلما دور از انصاف است و این نحو جریمه کردن می تواند تبعات ناخوشایندی برای این صنعت به دنبال داشته باشد.

هنوز به نامه شما پاسخ داده نشده است؟

خیر،متاسفانه با وجود گذشت حدود ۱۰ماه از ارسال نامه انجمن قطعه‌سازان به خودروسازان تاکنون پاسخی ازسوی خودروساز به انجمن داده نشده است.

امروزه اگر قطعه‌ای ایراد داشته باشد به جای اینکه به قطعه‌ساز عودت داده شود تا مهندسان شرکت‌های قطعه‌ساز ایراد را شناسایی کنند و از بروز مجدد خودداری شود گاه به‌عنوان قطعه معیوبِ معدوم‌شده سراز بازار در می‌آورند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =