تارا

گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های خود را در سال جاری برمبنای رشد ۲۵ درصدی تولید، عرضه محصولات جدید در بخش تجاری و سواری، صادرات قطعات، خدمات فنی‌-مهندسی و خودرو و نوآوری درارائه خدمات پس‌ازفروش و توسعه نهضت ساخت داخل‌ ترسیم کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های خود را در سال جاری برمبنای رشد ۲۵ درصدی تولید، عرضه محصولات جدید در بخش تجاری و سواری، صادرات قطعات، خدمات فنی‌-مهندسی و خودرو و نوآوری درارائه خدمات پس‌ازفروش و توسعه نهضت ساخت داخل‌ ترسیم کرد. در این میان، با توجه به‌اینکه شعار امسال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام گرفته است، رشد تولید محور اصلی فعالیت‌های امسال این گروه صنعتی به‌شمار می‌رود. طبق برنامه، ایران‌خودرو قصد دارد تیراژ خود را تا ۶۳۰ هزار دستگاه طی سال جاری برساند و این درحالی است که بررسی و آمارهای موجود نشان می‌دهد ایران‌خودرو درسال ۹۹ بالغ بر نیم‌میلیون دستگاه تیراژ (در انواع محصول) داشت. بنابراین تحقق تولید630 هزار دستگاهی امسال، جهشی بلند برای این شرکت خواهد بود.

بزرگ‌ترین برنامه‌های امسال ایران‌خودرو
بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه درحالی تولید و عرضه محصولات جدید را در دستور کار امسال خود قرار داده که می‌تواند ضمن کمک به‌رشد تیراژ، سبد تولیدات این شرکت را نیز متنوع‌تر کند. ایران‌خودرو سال گذشته تارا را به‌عنوان محصولی جدید به‌سبد محصولات خود افزود و امسال نیز قصد دارد خودروهای جدید دیگری را در حوزه محصولات تجاری و سواری تولید کند. براساس استراتژی ایران‌خودرو قرار است سالانه یک محصول جدید به‌سبد تولیدات این شرکت اضافه شود. ایران‌خودرو از تولید محصولات کم‌مصرف نیز در سال جاری غافل نخواهد بود و طبق برنامه این شرکت، بناست خودروهایی با مصرف سوخت کمتر توسعه پیدا کنند؛ آن هم از مسیر استفاده از موتورهای جدید و بهبودیافته. گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در سال جاری، ۱۲۵ پروژه داخلی‌سازی قطعات دارای فناوری بالا را در دستور کار قرار داده است که با تحقق آن، سالانه ۱۳۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد. ۷۶ میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی‌سازی درحوزه قطعات ارزبر، ۲۶ میلیون یورو مربوط به‌خودکفایی مواداولیه، ۲۴ میلیون یورو در حوزه بهینه‌سازی و هفت‌میلیون یورو نیز برای داخلی‌سازی قالب و ابزار خواهد بود. از دیگرسو، به‌منظور تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد خود را در سال جاری به‌این امر مهم اختصاص دهد که بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای داخلی‌سازی قطعات از طریق آورده نقدی و سرمایه‌گذاری توسط سازندگان و اختصاص بخشی از مطالبات سازندگان برای ساخت داخل تامین خواهد شد و مابقی از منابع و تسهیلات بانکی فراهم می‌شود. برای شتاب‌دهی به‌فرآیند اجرای پروژه‌های تعمیق ساخت داخل و توسعه جهش تولید، عقد قرارداد با سازندگان به‌قیمت هزینه تمام‌شده قطعه یا براساس فوب خلیج‌فارس و پرداخت مبلغ قطعه تحویلی به‌صورت ماهانه، از جمله مشوق‌های درنظرگرفته‌شده است. تسهیل و تسریع در تست قطعات و اجرای فرآیند کیفی و فراهم‌کردن زمینه تعامل بیش‌تر قطعه‌سازان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل فنی نیز از مهم‌ترین موارد پشتیبانی از سازندگان داخلی است.

تداوم رکوردزنی‌های 99 در 1400
بزرگ‌ترین خودروساز کشور در سال ۹۹ توانست رکوردهای جدیدی در حوزه تولید، عرضه محصولات جدید و داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا به‌ثبت برساند و این مسیر رکوردزنی در سال جاری نیز دنبال می‌شود. ایران‌خودرو در سال گذشته از تولید 500 هزار دستگاه عبور کرد. بنابراین نقطه عطف عملکرد ایران‌خودرو در سال ۹۹ را می‌توان همین رشد 22 درصدی دانست؛ چه آن‌که نشان می‌دهد این شرکت علاوه‌بر عبور از شوک‌های ابتدایی تحریم، در مسیر بازگشت به‌دوران اوج تولید و توسعه محصول قرار گرفته است. اینکه ایران‌خودرو چگونه توانست به‌این تیراژ دست پیدا کند، به‌مسائلی مانند همدلی قطعه‌سازان، افزایش داخلی‌سازی و بهبود روند تامین قطعات مربوط می‌شود. این گروه صنعتی مبنای ارتباط با سازندگان را تامین با کیفیت و قیمت رقابتی بنا نهاد که براساس آن هیچ سازنده‌ای بر سازنده دیگر امتیاز ویژه‌ای ندارد. از دیگر اقدامات این گروه صنعتی برای هم‌افزایی و همدلی با قطعه‌سازان، ایجاد اتاق شیشه‌ای، پیاده‌سازی مدل جامعه ارتباط شفاف با تامین‌کنندگان و نظام‌مند کردن پرداخت‌ها براساس عدالت‌محوری و استفاده از نظرات دو انجمن قطعه‌سازی در مسیر بهبود امور است. در کارنامه پارسال ایران‌خودرو رونمایی و عرضه محصولات جدید چه در بخش خودرو و چه در بخش مجموعه قطعات های‌تک نیز به‌چشم می‌خورد. در این میان، ایران‌خودرو توانست از تارا رونمایی کند و حتی آن را به‌مرحله پیش‌فروش نیز برساند و قرار است این خودرو درسال جدید تحویل مشتریان شود. همچنین تولید تارا با دنده اتوماتیک از تیرماه آغاز می‌شود.

دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای تارا
تارا تنها خودرو با نشان ایرانی است که موفق به‌دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای شده و کسب این استاندارد که بیانگر سطح بالای ایمنی این محصول و اهتمام شرکت ایران‌خودرو به‌حفظ جان عابرین پیاده است، در شرایط تحریم دستاورد قابل توجهی به‌شمار می‌رود. هم‌اکنون مراحل قانونی صدور تاییدیه رسمی ای‌مارک اروپایی به‌پایان رسیده و ای‌مارک ECE-R127 نیز براساس جدیدترین استاندارد اروپایی برای خودرو تارا توسط مراجع بین‌المللی صادر شده است. در سال گذشته، محصول تارا آزمون‌های مرتبط را در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان منطبق با استانداردهای روز بین‌المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی E-mark با نتایج عالی پشت سر گذاشت. درحال حاضر این گواهی برای جدیدترین خودروهای روز دنیا صادر می‌شود و در کنار تارا، دناپلاس توربواتومات نیز دیگر محصول جدید ایران‌خودرو در سال گذشته بود که به‌نظر می‌رسد لوکس‌ترین خودرو داخلی باشد. ایران‌خودرو در کنار این دو محصول، راناپلاس را نیز در نیمه دوم سال عرضه کرد تا سبد محصولاتش متنوع‌تر شود. در کنار همه این موفقیت‌ها، ایران‌خودرویی‌ها از گیربکس شش‌سرعته خود نیز رونمایی کردند و این برای نخستین بار است که در خودروسازی ایران گیربکسی با قابلیت شش‌سرعته بودن در دو مدل دستی و اتوماتیک دردستور تولید قرار دارد. در سال ۹۹ همچنین ایران‌خودرو توانست تعهدات معوق خود را تا حد چشمگیری کاهش دهد. طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، محصولات ایران‌خودرو در سال گذشته با ثبات نسبی کیفیت مواجه بودند و خودرو تولید این شرکت یعنی دناپلاس توربواتومات توانست پنج ستاره کیفی را به‌دست آورد و برنامه‌ریزی شده است که خودرو تارا نیز به‌جمع محصولاتی دارنده پنج ستاره کیفی این خودروساز اضافه شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ali IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 1
    تارا و اروپا؟! مگه اینکه برای تست اجازه ورود به اروپا رو بهش بدن! این چرندیات رو خودتونم باور می‌کنید؟! از سی ان کپ چنتا ستاره ایمنی گرفته؟!؟! یا فقط بلدین تو ایران با یه زه بغل و ۴ تا آپشن چینی خودروهاتونو ستاره بارون کنید؟!
  • سعید IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    2 0
    اروپا خودش بهترین خودروها رو می سازه چه نیازی به خودروی بی کیفیت ایران خودرو داره کیفیت تارا در مقابل خودروهای اروپایی عددی نیست .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =