PHEV

وقتی مجموعه‌ای قصد دارد بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه دهد، برای گسترش تجربه‌های منحصربه‌فرد و خاص، سعی و تلاش می‌کند. به‌این ترتیب شهرک اتومبیل گودرزی که یکی از پیشروترین مجموعه‌ها در ارائه خدمات خودرویی به‌شهروندان است، در این راستا قدم جدیدی برداشته است. پیش از عرضه خودروهایی که به پیشرانه‌هایی با فناوری جدید مجهز شده‌اند، لازم است با شیوه عملکرد آن‌ها آشنا شویم.

بر این اساس واکنش پدال گاز به عملکرد راننده، میزان و نوع انرژی مصرفی و موارد دیگری از این قبیل باید برای مخاطبان و مشتریان خودروهای هیبرید به‌خوبی توضیح داده شود. نخستین روز تابستان فرصت مناسبی بود تا مجموعه گودرزی امکان این تجربه متفاوت را برای علاقه‌مندان فراهم کند. لازم به‌ذکر است صرفا تعداد محدودی خودرو تیگو ۷ پرو مکس هیبرید برای تست درایو آماده شده بود و به‌این ترتیب مجموعه گودرزی بزرگ‌ترین تست درایو این خودرو را تا به‌امروز برگزار کرد.

۴۰ خانواده و بیش از ۱۵۰ تجربه‌گر

به گفته مدیر بازاریابی شهرک اتومبیل گودرزی، درمجموع ۴۰ خانواده برای تجربه رانندگی با این خودرو در این مرحله حضور پیدا کردند که این تعداد سبب شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین تست درایوها برای محصولات برند فونیکس شد.

البته درآینده این تعداد می‌تواند بیشتر هم باشد که به‌خودی خود سبب گسترش آگاهی درمورد خودروهای هیبرید خواهد شد. لازم به‌ذکر است با توجه به‌آغاز فصل تابستان مجموعه گودرزی برای جلب نظر و تامین رفاه تجربه‌کنندگان، امکانات مناسبی را فراهم کرده بود.

تجربه‌ای متفاوت، حتی برای خریداران محصولات لوکس‌تر!

پس از انجام تست درایو، بسیاری از شرکت‌کنندگان درباره تجربه خود سخن می‌گفتند و به‌نکات جالبی اشاره می‌کردند.‌ به‌عنوان مثال یکی از علاقه‌مندان خود را از افرادی معرفی کرد که برای خرید خودرو تیگو ۸ هیبرید ثبت‌نام کرده‌اند.

به‌واسطه این تست درایو این مشتری رضایت خود را از خریدش اعلام کرد و سبب شد افراد دیگری که برای خرید این خودرو ثبت‌نام کرده بودند نیز اطمینان خاطر پیدا کنند. از سوی دیگر این تجربه به‌خاطر حضور متخصصان سبب آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با شیوه‌ فعالیت فنی پیشرانه‌های هیبرید می‌شود.

در این‌جا ذکر این نکته ضروری است که مدت‌زمان لازم برای فعال شدن بخش‌های برقی یا شارژکننده مدل‌های مختلف خودروهای هیبرید، با یکدیگر متفاوت است و هر خودروساز براساس برنامه ECU، زمان متفاوتی را برای محصولاتش درنظر گرفته است.

پیمایش هزار کیلومتری با یک باک

تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید نسبت به مدل‌های دیگر تیگو ۷ نیروی محرکه قوی‌تری را هم‌زمان با مصرف سوخت کمتر و رانندگی بهتر ارائه می‌کند. در بخش پیشرانه، دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی، تعبیه شده و بنابراین خودرو مصرف سوخت کمتری دارد.

در این خودرو یک باتری 19.27 کیلووات-ساعتی که با موتور بنزینی تلفیق می‌شود، وجود دارد و از این رو، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر برابر با 1.8 لیتر است. تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید از موتور 1.5 لیتر توربوشارژر و دو موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد.

خروجی پیشرانه 230 کیلووات قدرت و 510 نیوتون‌متر گشتاور است. نیروی تولیدشده از طریق گیربکس DHT (که مخصوص خودروهای پلاگین هیبرید است) به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این محصول ظرف 7.6 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ از این رو می‌توان گفت از سریع‌ترین کراس‌اوورهای بازار به‌شمار می‌رود. تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید دو موتور برقی و بنزینی دارد و بنابراین با هر بار شارژ و باک پر بنزین، می‌تواند تا 1000 کیلومتر را طی کند.

همچنین این خودرو در حالت تمام‌برقی و در شهر می‌تواند تا 80 کیلومتر را طی کند. همان قلبی که در سینه تیگو 8 پرو هیبرید نصب شده، برای تیگو 7 پرو هیبرید نیز درنظر گرفته شده است که شامل پیشرانه درونسوز 1.5 لیتری توربوشارژ به‌قدرت 156 اسب‌بخار و دو موتور برقی (فقط برای محور جلو) با قدرت‌های 74 و 94 اسب‌بخار است که نیروی خود را از طریق گیربکس DHT مخصوص خودروهای هیبرید، به‌چرخ‌ها انتقال می‌دهد. حداکثر قدرت تیگو 7 پرو هیبرید، در حالت ترکیبی معادل 326 اسب‌بخار بوده و حداکثر گشتاور آن نیز به 510 نیوتون‌متر می‌رسد.

باتری استفاده‌شده در این محصول، دارای ظرفیت 19.27 کیلووات‌ساعت است که شارژ عادی آن، حدود 4 ساعت طول می‌کشد. اگر تیگو 7 پرو هیبرید را در حالت تمام‌برقی قرار دهید، می‌تواند مسافتی در حدود 80 کیلومتر را طی کند. همچنین در این حالت، مصرف آن معادل 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

در فضای کابین تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید، شاهد تغییراتی هستیم که می‌تواند محصول دیگر این خودروساز چینی، یعنی کراس‌اوور اومودا (خودرو چری اومودا 5) را در ذهن تداعی کند.

استفاده گسترده از رنگ سفید، طرح متفاوت پشتی صندلی‌های جلو، طرح لوزی برای روکش صندلی، پوشش داخلی درها و بخشی از داشبورد و طراحی جدید بخش میانی داشبورد، حال و هوای متفاوتی برای کابین چری تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید ایجاد کرده است. یک دوربین هم روی ستون A سمت چپ نصب شده تا علاوه‌بر شناسایی چهره، عدم هوشیاری راننده را نیز تشخیص دهد.

برنامه جذاب شهرک اتومبیل گودرزی برای خبرنگاران

به گفته کسری شیروانی، امکان مقایسه این خودرو با سایر نسخه‌های تیگو ۷ نیز برای خبرنگاران و علاقه‌مندان این خودرو فراهم شده بود. همچنین این تست درایو را می‌توان یکی از نخستین تجربه‌های میدانی برای یکی از نسخه‌های جدید تیگو ۷ دانست که بعد از معرفی نمایشگاهی، هیچ خبرنگاری فرصت تجربه رانندگی با آن را در میدان تست نداشت.

سایر برنامه‌های شهرک اتومبیل گودرزی

اما برنامه شهرک اتومبیل ‌گودرزی محدود به‌موارد فوق نبود و در ادامه، یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی نیز برای خبرنگاران به‌نمایش درآمد که البته فعلا قرار نیست اطلاعاتی درباره این خودرو منتشر شود؛ اما تنها در همین حد می‌توان عنوان کرد که قرار است یکی از جذاب‌ترین تجربیات بازار بین‌المللی خودرو در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

در پایان لازم است از شهرک اتومبیل گودرزی برای برنامه‌ریزی و اجرای این تست درایو و افزایش آگاهی‌سازی عمومی نسبت به‌خودروهای پاک و پرتوان هیبرید تشکر کنیم.

همچنین براساس وعده‌های داده‌شده از سوی مدیریت و تیم بازاریابی این مجموعه قرار است رویدادهای مهم‌تر و هیجان‌انگیزتری هم تا انتهای سال جاری توسط این مجموعه به‌اجرا گذاشته شود. همچنین این مجموعه برنامه اضافه کردن برندها و مراکز ارائه خدمات خود برای سایر خودروسازان را همچنان دنبال خواهد کرد و در ماه‌های پیش رو، شاهد افتتاح یکی از این مراکز با هدف توسعه و گسترش خدمات ارائه‌شده به‌مشتریان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =