کد خبر: 229972
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

وزارت صمت در راستای ایجاد امکان استفاده قطعه‌سازان از قطعات دپوشده در گمرکات در تلاش برای اجرایی شدن مصوبه ترخیص درصدی است تا براساس آن امکان ترخیص بیش از ۷۰ درصد کالاهای موجود در گمرک وجود داشته باشد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت صمت در راستای ایجاد امکان استفاده قطعه‌سازان از قطعات دپو‌شده در گمرکات در تلاش برای اجرایی شدن مصوبه ترخیص درصدی است تا براساس آن امکان ترخیص بیش از ۷۰ درصد کالاهای موجود در گمرک وجود داشته باشد. این روزها که صنایع خودرو و قطعه با کمبود قطعه و مواداولیه دست‌به‌گریبان است، دپو شدن تعداد زیادی قطعه در گمرکات می‌تواند منجر به‌کاهش یا توقف تولید شود. حال تصویب هرمصوبه‌ای با هدف تسهیل در ترخیص این قطعات می‌تواند زنجیری از پای تولید باز کند. 
براین اساس وزارت صمت درتلاش برای اجرای دوباره ترخیص درصدی است تا براساس آن امکان ترخیص بخشی از قطعات صادر شود و باقی قطعات نیز به‌محض دریافت و تخصیص ارز اجازه ترخیص پیدا کنند. نوید قریب، رئیس کمیته ارزی انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور بااشاره به هم‌اندیشی این انجمن با خودروسازان و وزارت صمت می‌گوید: «در یک نشست مشترک، معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد این وزارتخانه به‌دنبال دریافت دوباره تسهیلات ترخیص درصدی کالاهاست که درصورت موافقت با این درخواست، مشکل ترخیص قطعات باقی‌مانده در گمرکات اجرایی حل و فصل خواهد شد.» 
وی درتشریح شرایط ترخیص درصدی کالاها اظهار می‌کند: «پیش از این اعلام شده بود اگر قبلا درگمرکات اجرایی، کالایی کد هشت‌رقمی ثبت سفارش را اخذ کرده باشد و به‌دلیل اعتبار خریدار، توسط فروشنده خارجی به‌گمرکات کشور وارد شده باشد، گمرک با نامه بانک عامل که ثبت سفارش مذکور در صف تخصیص و تامین ارز قرار گرفته و منتظر کد منشأ ارز فعال است، امکان ترخیص آن را به‌صورت درصدی برای شرکت‌های تولیدی فراهم می‌کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =