اسکیلاس

در اوایل زمستان سال گذشته بود که سه‌دستگاه خودرو جدید که پشت آن‌ها نام «لودئو» نوشته شده بود، وارد ‌مجموعه «شهر خودرو» در جاده مخصوص شدند و این اتفاق حاشیه‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری را در پی داشت و گویا قرار است «لودئو» با نام تجاری «اسکیلاس» در کشور تولید و به‌بازار عرضه شود. همچنین این احتمال وجود دارد که این خودرو را درنهایت تا پاییز ۱۴۰۰ در خیابان‌ها ببینیم.

در آن زمان تمام رسانه‌های خودرویی درباره این مدل نوشتند و شرایط آن را مشابه خودرو کوپا دانستند. البته شهر خودرویی‌ها به‌این دست از تحلیل‌ها واکنش مطلوبی نشان ندادند و معتقد بودند به‌رغم فروش خودرو کوپا توسط شهر خودرو، تعهدات تحویل این خودرو به‌مشتریان برعهده شرکت ریگان‌خودرو بوده و بدعهدی این شرکت سبب شده است مشتریانی که در شهر خودرو ثبت‌نام کرده بودند، برای پیگیری وضعیت خودرو خود به‌مراجع قضایی شکایت و خودرو خود را از شهر خودرو طلب کنند که همین امر سبب شد شهر خودرو دچار حاشیه‌های زیادی شود و بعد از دستگیری چند مدیر و عضو هیات‌مدیره این شرکت و برگزاری چند جلسه دادگاه و بررسی شکایت‌های مردمی، در آخر شهر خودرو مکلف شد مشتریان را با عودت پولشان یا تحویل خودرو راضی کند.

با تمام این تفاصیل باید گفت خودرو «لودئو» که در اوایل زمستان و در دی‌ماه وارد مجموعه شهر خودرو شده بود، بعد از مدتی موفق شد برای انجام تست‌های شهری پلاک گذرموقف دریافت کند. اتفاقی که سبب شد بسیاری از مشتریان به‌آینده این شرکت امیدوار شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، این خودرو در اوایل ورود به‌ایران و قبل از گرفتن پلاک گذرموقت با همان نام اصلی خود یعنی «لودئو» به‌مجموعه شهر خودرو رفت؛ اما بعد از گرفتن پلاک گذرموقت این خودرو اس ‌کیلاس نامیده شد تا توجه بسیاری از مردم دوباره به‌خودرو جدید شهر خودرو جلب شود.

برخی رسانه‌ها در اوایل ورود این خودرو از توافق ماموت‌خودرو با خودروسازی یما برای تولید لودئو خبر دادند؛ تصمیمی که گفته می‌شود مدت‌ها قبل ماموت‌خودرو از آن صرف‌نظر کرده بود.

اما حالا باید دید اسکیلاس که نام جدیدترین خودرو شرکت شهرخودرو است، در چه‌زمانی وارد بازار خواهد شد. 

این خودرو که قرار است در کارخانه سناباد مشهد که متعلق به‌شرکت شهر خودرو است تولید شود، سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده و محتمل‌ترین گزینه آن است که شهر خودرو با مهلتی که توسط مراجع قضایی به‌آن داده شده بتواند رضایت مشتریان شاکی خود را جلب کند و این خودرو را تولید و جایگزین کوپا T۲۱۰ کند. شهر خودرو می‌تواند به‌جای پرداخت پول به‌حواله‌داران و مشتریان شاکی این شرکت، اسکیلاس را تولید کرده و به‌جای کوپا به‌مشتریان تحویل دهد.

سابقه شهر خودرو در زمینه خودروسازی چندان مطرح نیست و آغاز فعالیت این شرکت به‌همکاری با سناباد خودرو درعرضه چری A۱۵ یا چری ویانا بازمی‌گردد. خودرویی ضعیف و کم‌فروغ که کمتر کسی آن را به‌یاد دارد. تجربه دوم شهر خودرو در همکاری با ریگان‌خودرو و عرضه کوپا T۲۱۰ نیز فرجام خوشی نداشت. البته درمورد کوپا باید گفت این خودرو در کارخانه ریگان‌خودرو که خط تولید استیجاری در کرمان و در خودروسازی بم داشت، تولید می‌شود. درواقع ریگان‌خودرو نتوانست کوپا T۲۱۰ را تولید و به‌شهر خودرو تحویل دهد.

هرچند که از فروش و ثبت‌نام بیش از اندازه شهر خودرو نیز نباید به سادگی گذشت؛ اما تولید کوپا برعهده ریگان‌خودرو بود و گفته می‌شود مقصر اصلی این بدعهدی است. البته شهر خودرو نیز با مشکل شماره‌گذاری خودروهای کوپا T۲۱۰ مواجه بود و مشتریان تا مدت‌ها پس از خرید خودرو قادر به‌استفاده از آن نبودند؛ چرا که برای آن‌ها پلاک صادر نشده بود. تولید و عرضه کوپا T۲۱۰ نیز پس از مدتی متوقف شد و بسیاری از افرادی که این خودرو را در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ پیش‌خرید کرده بودند، موفق به‌دریافت آن نشدند.

حالا شهر خودرو درهمان شرکت خودروسازی خود یعنی سناباد خودرو به‌دنبال مونتاژ لودئو T۶۰ با برند اسکیلاس است تا بار دیگر شانس خود را در بازار خودرو ایران امتحان کند. اتفاقی که امید می‌رود عاقبت خوشی داشته باشد. اگرچه نام این خودرو اسکیلاس است، اما روی درِ صندوق این خودرو و در قسمت پایین آن حروف اختصاری SKG نوشته شده که مخفف عبارت «Shahr Khodro Group» است.

خودرویی کراس‌اوور و جمع‌وجور که گویا با نام SKG T۶۰ یا اسکیلاس قرار است تولید و به‌بازار عرضه شود. این خودرو با دارا بودن فاصله ۲۵۵۰ میلی‌متری بین دو محور، تنها برای خانواده‌های کوچک مناسب است و به‌هیچ‌عنوان برای کوپا T۲۱۰ از نظر سگمنت جایگزین مناسبی محسوب نمی‌شود.

این خودرو همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی این روزهای بازار، به‌پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است که احتمالا در دو مدل با سیستم تنفس‌طبیعی و توربوشارژر به‌دست مشتریان می‌رسد.

از آن‌جایی ‌که اکثر کراس‌اوورهای این رده به‌موتورهای ۱.۵لیتری توربوشارژر مجهز شده‌اند، احتمال می‌رود اسکیلاس نیز با تیپ مجهز به‌توربوشارژر به‌دست مشتریان ایرانی برسد. این پیشرانه حداکثر ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و جعبه‌دنده آن نیز از نوع اتوماتیک CVT است.

همچون بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی، این خودرو نیز تک‌دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد و مصرف‌سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

شهر خودرو هنوز به طور رسمی اخبار مربوط به خودروی اسکیلاس را اعلام نکرده و آنچه در رسانه‌ها نقل می‌شود، براساس شنیده‌ها و تصاویری است که از این خودرو در دسترس است. حال باید منتظر ماند و دید که چه‌زمانی اسکیلاس تولید و با چه‌قیمت و چه‌شیوه‌ای به‌خریداران تحویل داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =