نیو

نیو، کمپانی چینی سازنده خودروهای برقی درحال برنامه‌ریزی برای گسترش حضور خود در دره سیلیکون کالیفرنیاست که سال‌هاست به‌عنوان قطب شرکت‌هایی که در زمینه فناوری‌های جدید فعال هستند، شناخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،نیو، کمپانی چینی سازنده خودروهای برقی درحال برنامه‌ریزی برای گسترش حضور خود در دره سیلیکون کالیفرنیاست که سال‌هاست به‌عنوان قطب شرکت‌هایی که در زمینه فناوری‌های جدید فعال هستند، شناخته می‌شود. براساس خبرگزاری سن‌خوزه مرکوری‌نیوز این کمپانی چینی که به‌دنبال رقابت و رویارویی با تسلاست، اخیرا قراردادی را برای رهن فضایی بزرگ‌تر برای استقرار مقر عملیاتی و مهندسی خود در این ناحیه امضا کرده است. به‌گفته مرکوری‌نیوز با افزوده شدن این فضای جدید، حضور نیو در ایالت کالیفرنیای آمریکا سه‌برابر می‌شود.

گسترش فعالیت در دره سیلیکون
خبر بسته شدن این قرارداد جدید پس از آن اعلام می‌شود که در ماه دسامبر گفته شده بود نیو به‌شکلی فعال و گسترده به‌دنبال یک مدیر مستعد برای اداره عملیات‌های این شرکت در ایالات‌متحده است. هرچند نیو هنوز اعلام نکرده که چه‌زمانی قصد آغاز فروش خودرو در بازار آمریکا را دارد. درحالی ‌که سهام نیو در وال‌استریت مورد معامله قرار می‌گیرد، ارزش سهام این شرکت درروزهای اخیر با افت قیمت مواجه شده است؛ زیرا بخشی از سرمایه‌گذاران از ابتدای سال میلادی جاری درحال واگذاری سهام شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی بوده‌اند. این واگذاری گسترده سهام همچنین سایر تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند ریویان و لوسید و حتی تسلا را نیز بی‌نصیب نگذاشته است و با این‌که تسلا درسال گذشته موفق به‌تولید یک‌میلیون دستنگاه خودرو شد و رکورد جدیدی از خود به‌جا گذاشت، اما ارزش سهام این شرکت نیز کاهش یافته است. درعین حال نیو از افزایش 109 درصدی درفروش محصولاتش درطول سال 2021 خبر داده و درحال حاضر در سراسر اروپا مشغول عرضه محصولاتش است. این کمپانی چینی تا اینجای کار ورود موفقیت‌آمیزی در بازار نروژ داشته که در سال 2021 هم یک بستر مناسب برای آزمودن عملکرد سازندگان خودروهای برقی بود. طبق گفته مسئولان نیو، این شرکت با رفتن به‌نروژ نخستین قدم اساسی را در راستای توسعه در سطح جهانی برداشته است. این کمپانی چینی همچنین قصد دارد درسال جاری میلادی به‌بازارهای آلمان، هلند، سوئد و دانمارک نیز وارد شود.

رشد ناگهانی فروش
درماه دسامبر نیو موفق شد مجموع 10 هزار و 489 دستگاه خودرو را به‌فروش برساند که این میزان نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته نشان‌دهنده رشدی 49.7 درصدی است. در سه‌ماهه چهارم سال، میزان فروش نیو به 25 هزار و 34 دستگاه رسید که نسبت به‌دوره مشابه سال گذشته 44.3 درصد بیشتر بوده و این نشان‌گر رشدی مثبت برای هفتمین سه‌ماهه پی‌درپی برای این شرکت است. در سال 2021 نیو درمجموع 91 هزار و 429 دستگاه خودرو را به‌فروش رساند که نسبت به‌میزان فروشش درسال قبل از آن 109.1 درصد بیشتر و نسبت به‌میزان فروشش در سال 2019 بیش از چهار برابر بوده است. درتاریخ 31 دسامبر 2021 مجموع فروش این شرکت از ابتدا تاکنون به 167 هزار و 70 دستگاه رسید. نیو تاکنون از سدان ناوگانی هوشمند ET7 و سدان سایز متوسط هوشمند ET5 رونمایی کرده است. درسال 2022 انتظار می‌رود که این شرکت عرضه سه‌مدل خودرو خود را که روی پلت‌فرم NT2.0 سوار هستند، آغاز کند. همچنین این شرکت قصد دارد فعالیت دومین کارخانه خود را در سه ماهه سوم سال آغاز کند.

رویکرد متفاوت به‌مساله باتری‌ها
یکی از نقاط برتری نیو در فروش این است که نیو پذیرفته باتری خودروها را برای مشتریان تعویض کند و درنتیجه شیوه‌ای برای فرو نشاندن نگرانی مشتریان درخصوص مسافت قابل پیمایش و مدت‌زمان شارژ که جزو اصلی‌ترین موانع ذهنی خریداران به‌شمار می‌روند، پیدا کرده است. تاکنون نیو موفق به‌احداث 778 ایستگاه تعویض باتری در سراسر جهان شده که اکثر آن‌ها درچین واقع شده‌اند و اخیرا هم این شرکت با کمپانی نفتی شِل برای احداث 100 ایستگاه دیگر درچین و تعدادی ایستگاه مشابه در اروپا قرارداد بسته است. به‌علاوه این شرکت اعلام کرده که چهار هزار و 582 دستگاه سوپرشارژر و شارژر موجود در مقصد را درنقاط مختلف نصب و 15 خانه نیو را نیز افتتاح کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =