خدمات فروش خودرو

قائم مقام وزیر صمت گفت: با همکاری پلتفرم‌ها و با استفاده از احراز هویت و صلاحیت ادعای فروشنده خودرو در سکوهای درج آگهی از کلاهبرداری در خرید و فروش خودروهای دست دوم می‌توان جلوگیری کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،محمد صادق مفتح امروز در نشست خبری دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در محل وزارت صمت، گفت: فضای سایبری یک امکانی است که با توسعه زیرساخت‌های آن در کشور و توسعه مبانی علمی آن در دنیا امکان تغییر روابط تجاری سنتی را کاملا ایجاد می‌کند.

وی افزود: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی برای اینکه بتوان از امتیازات فضای سایبری یا مجازی استفاده شود و اطلاعات بیشتری در اختیار خریدار قرار دهد تا خریدار بتواند انتخاب‌های بیشتری انجام دهد در بخش بازرگانی و تجارت کشور یک ضرورت است و با توجه به گسترش کلانشهرها و افزایش ابعاد شهرها و مشکلات جابجایی، برای خریدار احراز صلاحیت یک ضرورت است.

وی با تأکید بر اهمیت احراز هویت و سلامت آگهی‌ها در پلتفرم‌ها جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌ها بیان داشت: برخی کالاها مانند روغن‌نباتی، دستمال کاغذی، آب معدنی و ... جزء کالاهای استاندارد هستند، استفاده از پلتفرم‌ها (سکوهای درج آگهی) یک ابزار قوی در جهت ایجاد تعادل قیمت است و وزارتخانه از آن استفاده کرده و خواهد کرد و سکوهای درج آگهی ابزاری در دسترس و ارزان برای عموم مردم است تا بتوانند قیمت‌ها را مقایسه کنند.

قائم مقام وزیر صمت اظهار داشت: اما در مورد کالاهایی مانند مسکن، خودرو و بخصوص خودروهای دست دوم پیچیدگی‌های زیادی در قیمت‌گذاری دارند و احتمال کلاهبردای در مورد این کالاها در صورتی که امکان حضور در محل قرارداد نباشد افزایش می‌یابد، لذا با همکاری پلتفرم‌ها و با استفاده از احراز هویت و صلاحیت ادعای فروشنده خودرو از کلاهبرداری در خرید و فروش خودروهای دست دوم می‌توان جلوگیری کرد.

مفتح با اشاره به رونمایی از امکانات جدید پلتفرم‌های موبایلی (سکوهای درج آگهی) در خصوص خودرو را اولین نمونه از همکاری این پلتفرم‌ها با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت عنوان کرد و گفت: این کار اولین گام است، پارامترهای آن نسبت به بقیه کالاها کمتر بوده است و از سه سکو درج آگهی با ما همکاری بسیار خوبی داشتند و با کارگروه مشترک این کار انجام شد و اکنون احراز هویت آگاهی دهند، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده وجود دارد و امکان مشاهده سوابق تصادف نیز از طریق بیمه مرکزی به مرور به وجود خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =