امن ترین ماشین های ایرانی در بازار

امروز به بررسی معیارهای امنیت خودرو و معرفی خودروهای ایرانی با ایمنی بالا خواهیم پرداخت. هدف ما از این بررسی، کمک به شما در انتخاب ماشینی است که علاوه بر زیبایی و امکانات، امنیت شما و عزیزانتان را در جاده‌ها تضمین کند.

از دهه‌ها پیش تا به امروز، رانندگی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. اما در کنار لذت رانندگی، حفظ سلامتی و جان سرنشینان در جاده‌ها نیز اهمیتی حیاتی دارد. احتیاط اولین شرط عقل است و انتخاب ایمن ترین خودروهای ایرانی می‌تواند نقشی کلیدی در حفظ جان شما و عزیزانتان در تصادفات احتمالی ایفا کند. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که بایستی هنگام انتخاب ماشین ایرانی امن برای خرید یا اجاره درنظر بگیریم، امنیت و مقاومت ماشین دربرابر فشارهای فیزیکی و ضربه است.

بسیاری از هم وطنان تصور می‌کنند ایمنی تنها مربوط به بدنه ماشین می‌شود، در صورتی که استحکام و دوام ستون‌های ماشین به همراه شاسی و پلتفرم آن در حفظ امنیت سرنشینان حرف اول را در سنجش امن ترین ماشین های ایرانی در بازار می‌زند.

امروز به بررسی معیارهای امنیت خودرو و معرفی خودروهای ایرانی با ایمنی بالا خواهیم پرداخت. هدف ما از این بررسی، کمک به شما در انتخاب ماشینی است که علاوه بر زیبایی و امکانات، امنیت شما و عزیزانتان را در جاده‌ها تضمین کند.

معیارهای انتخاب ایمن ترین خودروهای ایرانی

انتخاب ایمن ترین خودروهای ایرانی تضمین‌کننده سفری امن و آسوده برای شما و عزیزانتان خواهد بود. در این میان، معیارهای مختلفی برای سنجش بهترین ماشین های ایرانی از نظر ایمنی وجود دارد که به شما در انتخابی آگاهانه کمک می‌کند.

  1. تست تصادف: مهم‌ترین معیار برای سنجش ایمنی ماشین ایرانی امن، تست تصادف است. این تست‌ها توسط سازمان‌های معتبر بین‌المللی مانند Euro NCAP و IIHS انجام می‌شود و نتایج آنها نشان‌دهنده میزان مقاومت خودرو در برابر تصادفات از زوایای مختلف است. متاسفانه، تعداد کمی از خودروهای ایرانی تست تصادف را پشت سر گذاشته‌اند.
  2. استحکام بدنه: استحکام بدنه نقش مهمی در حفظ جان سرنشینان در هنگام تصادفات دارد. اگر به دنبال بهترین خودروهای ایرانی با بیشترین امنیت هستید باید سراغ ماشین‌هایی با بدنه‌ای مستحکم و مقاوم بروید که از فولاد باکیفیت در ساخت آنها استفاده شده باشد.
  3. سیستم‌های ایمنی: وجود سیستم‌های ایمنی مانند ترمز ABS و EBD، کیسه‌های هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم کمکی ترمز (BAS) می‌تواند به طور قابل‌توجهی سطح ایمنی خودرو را افزایش دهد.
  4. ترمزها: عملکرد صحیح ترمزها از اصلی‌ترین مولفه‌های ایمنی در رانندگی است. به دنبال خودروهایی با ترمزهای قوی و قابل‌اعتماد باشید که در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی عمل کنند.
  5. هندلینگ (فرمان پذیری): هندلینگ یا فرمان‌پذیری مناسب به شما کمک می‌کند تا در مواقع خطر، کنترل خودرو را به دست گرفته و از بروز تصادف جلوگیری کنید. به دنبال خودروهایی با فرمان‌پذیری دقیق، روان و قابل کنترل باشید.

امن ترین ماشین های ایرانی در بازار بر اساس امتیاز NCAP

تست NCAP (New Car Assessment Program) یک برنامه ارزیابی ایمنی خودرو است که توسط سازمان‌های معتبر بین‌المللی مانند Euro NCAP در اروپا و IIHS در آمریکا انجام می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک، ایمن ترین خودروهای ایرانی 5 ستاره

آشنایی با ایمن ترین خودروهای ایرانی؛ امن ترین ماشین های ایرانی در بازار کدامند؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک، فیس‌لیفتی از دنا پلاس است که شاید بهترین ماشین های ایرانی از نظر ایمنی به حساب بیاید. این اتومبیل با پیشرانه توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته عرضه می‌شود. در میان محصولات ایران خودرو، دنا پلاس تنها مدلی است که موفق به دریافت امتیاز 5 ستاره انکپ شده و از همین رو، یکی الز خودروهای ایرانی با ایمنی بالا به حساب می‌آید. این ماشین از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با دنا پلاس معمولی دارد که شامل جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو و عقب جدید، رینگ‌های آلومینیومی جدید و خطوط جانبی روی بدنه می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک در بخش ایمنی از 4 ایربگ، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) بهره می‌برد. شاسی این خودرو بر اساس پلتفرم پژو 405 توسعه یافته و از نظر مقاومت در سطح قابل قبولی قرار دارد. جنس بدنه دنا پلاس توربو اتوماتیک از فولاد است و همین امر، آن را به ایمن ترین ماشین ایرانی در سال 1402 تبدیل می‌کند.

تارا، یکی از امن ترین ماشین های ایرانی در بازار با 4 ستاره

آشنایی با ایمن ترین خودروهای ایرانی؛ امن ترین ماشین های ایرانی در بازار کدامند؟

تارا بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ شکل گرفته و در حقیقت، نسخه ایرانیزه شده این خودرو فرانسوی محسوب می‌شود. تارا در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود و از نظر ظاهری، تفاوت‌هایی با پژو ۳۰۱ دارد. چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره و سپرها در تارا با نمونه‌های بکار رفته در پژو ۳۰۱ متفاوت هستند و نمای ظاهری این خودرو را تا حدی اسپرت‌تر کرده‌اند. موتور TU5 پلاس تارا، توان تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس ۵ سرعته دستی و گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در تارا بر عهده دارند.

در بخش آپشن‌های ایمنی، تارا به دو کیسه هوا مجهز شده و از سیستم‌های ترمز ABS و EBD نیز بهره می‌برد. تارا در تست‌های تصادف، موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده و در نتیجه یکی از بهترین خودروهای ایرانی با بیشترین امنیت به حساب می‌آید. شاسی تارا از نوع مونوکوک بوده و در ساخت بدنه آن از ورق‌های فولادی با استحکام بالا استفاده شده است که این خودرو را به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای ایرانی در سگمنت سدان‌های خانوادگی جا می‌دهد.

خانواده ال 90 در جمع خودروهای ایرانی 4 ستاره با ایمنی بالا

آشنایی با ایمن ترین خودروهای ایرانی؛ امن ترین ماشین های ایرانی در بازار کدامند؟

خانواده ال90، که با نام رنو لوگان در سایر نقاط جهان شناخته می‌شود، از سال 1384 در ایران توسط شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو به تولید انبوه رسیده و به یکی از محبوب‌ترین و امن ترین ماشینهای ایرانی در بازار تبدیل شده است. این خودرو در ابتدا با نام تندر 90 معرفی شد، اما بعدها نام آن به تندر تغییر یافت و در نهایت به ال90 تغییر نام داد.

ال90 در مدل‌های مختلف به آپشن‌های ایمنی مختلفی مانند ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، سیستم قفل ضد سرقت و سیستم هشدار دهنده دنده عقب مجهز شده است. شاسی این خودرو نیز از مقاومت بالایی برخوردار است و در تصادفات از سرنشینان به خوبی محافظت می‌کند. جنس بدنه ال90 نیز از فولاد است. وجود محکم ترین بدنه خودرو ایرانی، سبب شده تا ال 90 در برابر ضربه و خوردگی مقاومت قابل قبولی از خود نشان دهد و لقب یکی از ایمن ترین خودروهای ایرانی را بگیرد.

پژو 207، یک ماشین ایرانی امن با امتیاز 4 ستاره

پژو 207، هاچ‌بک محبوبی که در سال 2006 معرفی شد و به واسطه طراحی جذاب، هندلینگ قابل قبول و امکانات رفاهی مناسب، به سرعت جای خود را در جمع ایمن ترین خودروهای ایرانی باز کرد. این خودرو که فیس‌لیفتی از پژو 206 به حساب می‌آید، در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود و از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر بهره می‌برد.

در بخش ایمنی، پژو 207 به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای ABS و EBD، سیستم‌های کمکی ترمز BAS و EBA و سیستم هشدار دهنده دنده عقب مجهز شده است. نتایج تست تصادف این خودرو در موسسه Euro NCAP نشان‌دهنده کسب 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره است که نشان از سطح قابل قبول ایمنی پژو 207 دارد.

شاسی پژو 207 از استحکام بالایی برخوردار است و جنس بدنه آن نیز از ورق‌های فولادی با کیفیت مناسب ساخته شده است. این خودرو به واسطه تعلیق مناسب، هندلینگ قابل قبولی در جاده‌ها ارائه می‌دهد و سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

رانندگی امن و هوشمندانه با اجاره خودرو از سپریس

در دنیای امروز، انتخاب یک خودروی ایمن، دغدغه‌ای مهم برای بسیاری از افراد است. با وجود قیمت‌های نجومی در بازار خودرو، بسیاری از افراد ناچار از خرید خودرو صرف نظر می‌کنند. اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای انتخاب خودروهای ناامن و بی‌کیفیت باشد. اما اگر به هر دلیلی قادر به خرید امن ترین ماشینهای ایرانی در بازار نیستید، جایگزین‌های ایده‌آلی پیش روی شماست. اجاره خودرو از سپریس، یکی از این جایگزین‌هاست که مزایای بسیاری را به شما ارائه می‌دهد.

سپریس، سامانه‌ای نوین برای اجاره خودرو در ایران است که با ارائه طیف گسترده‌ای از خودروهای ایرانی و خارجی، نیازهای شما را به طور کامل برآورده می‌کند. با سپریس می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید خودرو، از مزایای رانندگی با یک خودروی ایمن و باکیفیت بهره‌مند شوید.

سپریس با ارائه خدمات متنوع برای اجاره انواع خودروهای ایمن داخلی از جمله اجاره ال 90، سفر خوشی را برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید برای اجاره ماشین در تهران یا هر شهر دیگر، به راحتی از خدمات آنلاین سپریس استفاده کنید. مشاهده لیست خودروهای موجود، ثبت درخواست اجاره و عقد قرارداد رنت خودرو بین شما و میزبان نهایتاً چند دقیقه وقت خواهد برد. برخلاف رقبا، سپریس حداقل مدارک (شامل مدارک شناسایی به همراه گواهینامه و دیپوزیت) را از شما درخواست خواهد کرد. ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و قیمت‌های مناسب، دیگر مزایای اجاره خودرو از سپریس هستند.

جمع بندی

در پایان این مقاله، به یاد داشته باشیم که انتخاب یک خودروی ایمن، سرمایه‌گذاری برای حفظ جان خود و سرنشینانتان است. با وجود قیمت‌های نجومی ایمن ترین خودروهای ایرانی در بازار خودرو، ناامیدی و تسلیم شدن به ناامنی، راه حل نیست.

با اجاره امن ترین ماشین های ایرانی در بازار برای مسافرت در تعطیلات و به خصوص ایام اجاره ماشین در اختیار تعطیلات نوروز، اوقات خوشی را برای خود و خانواده‌ گرامی رقم خواهید زد. سپریس با ارائه طیف گسترده‌ای از خودروهای ایرانی و خارجی، امکان انتخاب یک خودروی ایمن و مناسب را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید خودرو، از مزایای رانندگی با یک خودروی ایمن و باکیفیت بهره‌مند شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

آخرین اخبار