تایر

پس از گذشت دو هفته از دریافت جایزه طراحی رددات «Red Dot»؛  دو طرح کانسپت کومهو  جایزه اصلی رقابت سالانه طراحی iF را نیز دریافت کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از گذشت دو هفته از دریافت جایزه طراحی رددات «Red Dot»؛ دو طرح کانسپت کومهو جایزه اصلی رقابت سالانه طراحی iF را نیز دریافت کردند. البته برخلاف موسسه رد دات، جایزه طراحی ای‌اف به طرح‌های مفهومی این تایرساز اهدا شده است. براساس بررسی‌های این موسسه دو طرح تایر بدون‌باد e-NIMF و هیبرید e-Tops به‌واسطه معیارهای فناوری‌محور، شایسته دریافت این جایزه در صنعت تایر هستند. کومهو برای رسیدن به اهداف خود در توسعه حمل‌ونقل پایدار طراحی‌هایش را به سمت استفاده از فناوری‌هایی برده است که می‌تواند در خودروهای آینده استفاده کند. بی‌شک اعطای این جایزه نشانگر این است که در این مسیر موفق عمل کرده‌اند.

تایر بدون باد e-NIMF
طرح جدید تایر بدون‌باد کومهو طرح غیرپانوماتیکی است که برخلاف طرح‌های مشابه با مشکل احتمال نفوذ مواد اضافه مواجه نیست، زیرا خروج هوا از محیط تایر از طریق درگاه‌هایی با طراحی خاص انجام می‌شود. نحوه اتصال سطح آج با بخش داخلی نیز بازنگری شده است.
این تایر بدون باد پایداری بالایی در سرعت بالا به ارمغان می‌آورد و همچنین هزینه‌های تولید کمتری دربردارد. کومهو تلاش کرده است این طرح را برای ساده‌سازی جایگزینی تایرهای بدون هوا با تایرهای جاری ارائه کند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد این شرایط می‌شود، طرح متفاوت ساختار بخش میانی این تایر است که به این موضوع کمک می‌کند. کومهو برای طراحی این بخش از ابریارانه‌هایی برای شبیه‌سازی استفاده کرده است تا مطمئن شود عملکرد مشابهی با تایرهای پنوماتیک مرسوم دارد. همچنین کومهو انتخاب رنگ این بخش را در اختیار مشتری می‌گذارد.

تایر هیبرید e-Tops
از آنجاکه نمی‌توان به طور کامل به فناوری تایرهای بدون.باد اعتماد کرد، طرح میانبر کومهو برای استفاده از ساختار تایرهای عادی در کنار تایرهای بدون‌باد به گونه‌ای توسعه یافته است که به استفاده در فناوری خودران کمک کند. همچنین طرح آج این تایر به نحوی طراحی شده است که دمای هوای بخش میانی را کاهش می‌دهد. جوایز آکادمی بین‌المللی طراحی را می‌توان به عنوان اسکار طراحی صنعتی دانست که در کنار جایزه رد دات و IDEA به‌عنوان یک جایزه ۶۸ ساله اعتبار بالایی به برند سازنده و طرح ارائه‌شده می‌بخشند. برندگان این جوایز معمولا نقش خود را در محصولات آتی شرکت‌ها به نمایش می‌گذارند، به این ترتیب انتظار داریم در محصولات آینده این تایرساز کره‌ای نیز نشانه‌هایی از دو طرح e-Tops و e-NIMF دیده شود. چو مان-سیک، مدیر بخش تحقیق و توسعه کومهو گفت: « در پاسخ به تغییر روند حمل‌ونقل همچون تغییرات به سمت رانندگی خودران، برای توسعه فناوری‌های نوآورانه تلاش می‌کنیم. دو طرح برنده جایزه iF Design قبلا جایزه IDEA Design را دریافت کرده بودند. به باور من این موفقیت‌ها شاهدی بر قابلیت‌های طراحی آینده‌نگرانه و فناوری‌های ما هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =