روغن‌ موتور

پیدا کردن روغن‌موتور مناسب و با کیفیت بالا برای  حفاظت از موتور خودروهای روز دنیا اگر دربازار ایران غیرممکن نباشد، حداقل کار بسیار مشکلی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نسل جدید روغن‌موتورهای  فوکس آلمان که دربازار ایران نیز عرضه شده‌اند، به‌دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی منحصربه‌فرد این کمپانی آلمانی علاوه‌بر کاهش 32درصدی زمان راه‌اندازی موتور خودرو درشرایط خاص و  بسیار سرد دمایی،‌ زمان لازم را برای روانکاری تمام قطعات داخل موتور نیز 55 درصد کاهش می‌دهد؛ خبری داغ برای خودروهای خاص و راننده‌هایی که می‌دانند سخت‌ترین لحظات کارکرد برای موتور خودروها لحظه استارت به‌ویژه درهوای سرد است و برای کاستن از استهلاک قطعات گران‌قیمت موتور خودرو خود به‌دنبال انتخاب روغن‌موتوری خاص  هستند. تکنولوژی XTL  یا روانکاری درشرایط سخت دمایی از آن دسته نوآوری‌های خاص آلمانی است که توسط غول روغن‌سازی بخش‌خصوصی جهان یعنی فوکس آلمان ایجاد شده است و این روزها با حضورش در بازار ایران نیز می‌تواند به‌حفظ سلامت موتور خودروهای گران‌قیمت با هزینه نگهداری بالا خدمت بزرگی کند.
به‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»‌ پیدا کردن روغن‌موتور مناسب و با کیفیت بالا برای  حفاظت از موتور خودروهای روز دنیا اگر دربازار ایران غیرممکن نباشد، حداقل کار بسیار مشکلی است. خودروهایی که باید میلیون‌کیلومتر کارکرد داشته باشند؛ اما به‌دلیل عدم‌تطابق کیفیت روغن‌موتورهای موجود دربازار با نیازهای خاصی که دارند، خیلی زودتر از موعد مقرر کارشان به‌مکانیکی و تعمیر موتور می‌کشد.
شرکت فوکس آلمان که به‌عنوان بزرگ‌ترین و البته پیشرفته‌ترین تولیدکننده انواع روانکارهای خودرویی و صنعتی بخش‌خصوصی  در دنیا شناخته می‌شود، مدتی است با بهره‌گیری از تکنولوژی خاصی با نام XTL دغدغه بسیاری  از مالکان خودروهای روز دنیا را برطرف کرده است. براساس تست‌های انجام‌شده درآزمایشگاه‌های تخصصی این شرکت روغن‌ساز در آلمان، ‌یک مرسدس‌بنز سی‌کلاس برای استارت در دمای منفی 27 درجه سانتیگراد اگر از یک روغن‌موتور معمولی با ویسکوزیته 5w30  استفاده کند،‌4.13 ثانیه زمان برای راه‌اندازی نیاز دارد؛‌ درحالی‌که با تغییر روغن‌موتور همین خودرو و استفاده از روغن فوکس با تکنولوژی XTL این زمان 32 درصد کاهش می‌یابد و موتور خودرو ظرف 2.68 ثانیه شروع به‌کار می‌کند.
حالا قرار است به‌مهم‌ترین بخش ماجرا درشروع به‌کار یک خودرو، آن‌هم درفصل سرد سال اشاره کنیم. زمانی‌که قرار است روغن به‌تمام قطعات داخل موتور برسد و قطعات را روانکاری کند. درهمین شرایط دمایی یک روغن‌موتور نو معمولی به‌ 9.17 ثانیه زمان برای روانکاری تمام قطعات نیاز دارد و همین روغن اگر کارکرده باشد، به 12.88 ثانیه زمان برای روانکاری تمام قطعات نیاز دارد. حالا تصور کنید به‌جای یک روغن معمولی از روغن‌موتور فوکس با تکنولوژی XTL استفاده شود. در این شرایط زمان روانکاری تمام قطعات برای روغن نو تنها 5.31 ثانیه و برای روغن کارکرده نیز 5.7 ثانیه خواهد بود. این یعنی کاهش 55 درصدی زمان لازم برای روانکاری تمام قطعات موجود درموتور خودرو شما.
اما درمورد اینکه چه‌فرآیندی درتولید روغن‌موتورهای فوکس طی می‌شود که تا این حد می‌تواند استهلاک و زمان شروع به‌کار خودرو و حتی مصرف‌سوخت آن را به‌شکل چشمگیری کاهش دهد،‌ باید گفت برای تولید این دسته از محصولات، از مواد افزودنی و روغن‌پایه‌های بسیار خاص استفاده می‌شود. مواداولیه‌ای که حتی  در بین روغن‌سازهای بزرگ اروپایی نیز به‌ندرت استفاده می‌شود. 
استفاده از بهترین مواداولیه و بهره‌گیری از جدیدترین فناوری و دانش روز دنیا درزمینه تحقیق و توسعه که فوکس همیشه در آن پیشرو بوده است، همگی دست به‌دست هم داده‌ تا محصولاتی با ویژگی‌های خاص روانه بازار شود. بهره‌مندی از فناوری انحصاری XTL بی‌شک نه‌تنها موجب طول عمر بالاتر قطعات موتوری می‌شود، بلکه توان بالاتر و کارکرد بهتر موتور در زمان به‌کارگیری از این روغن را نیز با خود به‌ارمغان خواهد آورد. نکته حائز اهمیت دراین‌باره اینکه امکان استفاده از ضدیخ و روغن‌موتورهای وارداتی فوکس نه‌تنها در خودروهای با تکنولوژی جدید، بلکه در خودروهای رایج در کشور نیز وجود دارد.
شایان ذکر است شرکت روغن فوکس ایرانیان به‌عنوان شعبه رسمی فوکس در ایران، گروه متنوعی از انواع محصولات موتوری بنزینی و دیزلی، دنده، روانکارهای صنعتی، ضدیخ و غیره را تولید می‌کند و روغن Titan Supersyn و Maintain Fricofin تولید فوکس آلمان بوده و دقیقا با چنین نام و مشخصاتی به‌هیچ‌عنوان درکشور تولید نشده و صددرصد وارداتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =